خسارت ۵۴۶ میلیارد تومانی بارندگی به زیربخش‌های کشاورزی فارس

خسارت ۵۴۶ میلیارد تومانی بارندگی به زیربخش‌های کشاورزی فارس

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: سامانه بارشی به همراه تگرگ و طوفان در تیرماه بیش از ۵۴۶ میلیارد تومان به زیربخش‌های کشاورزی فارس آسیب وارد کرد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سامانه بارشی به همراه تگرگ و طوفان در اوایل تیرماه ۱۴۰۰ که توام با رحمت الهی بود در استان فارس خساراتی به زیربخش‌های کشاورزی وارد کرد.

نادر محمودی، رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با توجه به پیش‌بینی‌ها و هشدار‌های هواشناسی پیش‌آگاهی به بهره‌برداران بخش کشاورزی از طرق مختلف داده شده بود، ولی به دلیل شدت بارندگی در ۲۰ شهرستان فارس خساراتی به بخش کشاورزی وارد شد.

او افزود: زیربخش‌های کشاورزی در شهرستان‌های کازرون، فیروزآباد، استهبان، نی‌ریز، لارستان، خنج، گراش، لامرد، مهر، جهرم، خفر، زرین‌دشت، داراب، بختگان، آباده، مرودشت، شیراز، سروستان، فسا و فراشبند خسارت دیدند.

به گفته محمودی براساس بازدید، بررسی و ارزیابی‌های اولیه کارشناسان جهاد کشاورزی بیش از ۵۴۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به زیربخش‌های کشاورزی از جمله ۵ هزار و ۶۳۰ هکتار از مزارع، ۱۱۷ هزار و ۵۷۲ هکتار از باغات و همچنین زیرساخت‌های کشاورزی شمال جاده‌های دسترسی به مزارع و باغات و زیربخش‌های دام خسارت وارد شده است.

او، از بهره‌بردارانی که از پوشش بیمه‌ای استفاده کرده‌اند درخواست کرد برای دریافت خسارت به کارگزاری‌های بیمه مراجعه کنند و گفت: اطلاعات و مستندات سایر بهره‌برداران که علی‌رغم توصیه‌ها و تاکیدات ما زیربخش‌های خود را تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار نداده‌اند به استانداری و وزارت جهاد کشاورزی ارسال و در صورت تخصیص اعتبار طبق دستورالعمل اقدام می‌شود.

محمودی تاکید کرد: در شرایط فعلی یکی از راه‌های مطمئن جبران خسارت تحت پوشش قرار دادن محصولات کشاورزی است که امید است با پوشش بیمه زیربخش‌های کشاورزی بتوان از حمایت‌های دولت برای بازسازی زیربخش‌ها و بازتوانی بهره‌برداران استفاده کرد.

ارسال نظر