شناسه خبر : 17070

هیچ سهمیه‌ ای برای بیمه مداحان در نظر گرفته نشده است

هیچ سهمیه‌ ای برای بیمه مداحان در نظر گرفته نشده است

رییس کانون مداحان گیلان با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی از مداحان استان، گفت: طی جلساتی با نمایندگان مجلس پیگیر بیمه مداحان هستیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، مهدی نظامعلی  در همایش ستایشگران و مداحان استان گیلان با اشاره به راه اندازی مجمع الذاکرین در شهرستان‌ها، گفت: توزیع بسته‌های معیشتی، تشکیل شورای اندیشه ورز مداحان و برگزاری جلسات مستمر جهت تعیین تکلیف وضعیت معیشتی و بیمه مداحان از جمله اقدامات کانون جهت خدمت رسانی به جامعه مداحان است.

رییس کانون مداحان استان گیلان با بیان اینکه فعلاً هیچ سهمیه‌ای برای بیمه مداحان در نظر گرفته نشده است، بیان کرد: در حال حاضر بودجه‌ای برای این منظور وجود ندارد اما طی جلساتی با نمایندگان مجلس این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اولین مسابقه حضرت فاطمه زهرا (س) برای نخستین بار به صورت مجازی برگزار شد که مورد توجه عموم نیز قرار گرفت و حدود ۱۰۰ اثر به این مسابقه ارسال شد.

نظامعلی با اشاره به ضرورت ساماندهی و رسیدگی به وضعیت مداحان پیشکسوت، اظهار کرد: برخی از پیر غلامان حسینی، به دلیل کهولت سن، بیماری و عدم توانایی برای شرکت در مراسم‌ها وضعیت معیشتی مطلوبی ندارند.

وی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعات مداحان استان گیلان، عنوان کرد: تکمیل فرم اطلاعاتی مربوط به مداحان و ارسال نمونه کار توسط آنها به کانون، در جذب و بکارگیری آنها در مراسم مؤثر است.

رییس کانون مداحان گیلان با اشاره به ساخت مستند برای پیر غلامان حسینی استان، افزود: بخشی از این مستند ساخته شده و مراحل پایانی خود را می‌گذراند و قرار است چنین مستندی برای همه شهرستان‌ها ساخته شود.

ارسال نظر