شناسه خبر : 17027

میزان سطوح بیمه شده کشاورزی رضوانشهر سه هزار و ۲۵ هکتار است

میزان سطوح بیمه شده کشاورزی رضوانشهر سه هزار و ۲۵ هکتار است

مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر گفت: بر اثر تغییرات جوی و بارندگی های اخیر، حدود ۴۰ درصد از شالیزار های این شهرستان دچار ورس و خوابیدگی شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، فرامرز آصفی و با بیان خسارت اراضی شالیکاری رضوانشهر و پره سر افزود: از مجموع ۱۰ هزار هکتار اراضی شالیکاری در این شهرستان حدود یکهزار و ۴۰۰ هکتار زیر کشت ارقام پرمحصول و مابقی به کشت ارقام بومی از قبیل هاشمی، طارم، دم سیاه، حسنی و غیره  اختصاص یافته است.

وی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و بارندگی های ناشی از آن گفت: حدود ۴۰ درصد از شالیزار های این شهرستان دچار ورس شده است و پیش‌بینی می‌شود بطور میانگین ۲۰ درصد افت عملکرد در سطح خسارت‌دیده داشته باشیم که ارزش مالی آن معادل ۴۵۰ میلیارد ریال است.

 مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر همچنین در خصوص میزان سطوح بیمه شده اراضی کشاورزی گفت: کل سطوح بیمه شده شالیکاری این شهرستان در سال زراعی جاری معادل سه هزار و ۲۵ هکتار است و اینکه این میزان از سطوح خسارت دیده چه مقدار پوشش بیمه ای دارد نیاز به بررسی و جمع بندی تمام تقاضاهای واصله از طریق شرکت بیمه گذاری دارد.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و تعداد بهره‌بردار و برنجکار در این شهرستان بیش از ۱۲ هزار خانوار است که سالانه حدود ۴۵ هزار تن انوا شلتوک برنج از شالیزارهای این مناطق برداشت می شود.

ارسال نظر