شناسه خبر : 17009

تداوم صدر نشینی بیمه آسیا درچهار ماهه ۱۴۰۰ در بازار سرمایه

تداوم صدر نشینی بیمه آسیا درچهار ماهه 1400 در بازار سرمایه

بیمه آسیا با تولید پرتفوی بالا درچهار ماهه اول سال ۱۴۰۰ و مدیریت صحیح ریسک و کنترل مناسب نسبت خسارت، تداوم صدر نشینی خود را در بازار سرمایه تجدید کرد.

 به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، این شرکت در چهار ماهه اول سال 1400، با پرتفوی 33 هزار و 142 میلیون ریالی و سهم 17.8 درصد از کل حق بیمه تولیدی 14 شرکت حاضر در بازار سرمایه ، رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
بنابر این گزارش، بیمه آسیا در این مدت  14.4 درصد از کل خسارت پرداختی شرکت های بیمه را به خود اختصاص داد  که پس از شرکت های بیمه دانا و بیمه معلم در رتبه سوم قرار گرفت. بدین ترتیب، بیمه آسیا در چهارماهه نخست سال 1400 رتبه اول در تولید پرتفوی و رتبه سوم در پرداخت خسارت را ثبت کرد.
این گزارش می افزاید، میانگین فروش رشته پر ریسک بیمه درمان از کل فروش 14 شرکت یادشده طی این مدت 22.5 درصد است  در حالی که بیمه آسیا 17.3 درصد از کل فروش خود را به این رشته اختصاص داده است. همچنین سهم رشته بیمه بدنه خودرو از کل فروش 14 شرکت بیمه، 6.2درصد است اما بیمه آسیا بیش از دو برابر متوسط شرکت های بورسی،  یعنی رقم 13.2 درصد در این رشته بیمه ای سهم داشته است.
از دیگر ویژگی های ممتاز بیمه آسیا در گزارش آماری چهار ماهه، نسبت خسارت 41 درصدی این شرکت است که در مقایسه با نسبت خسارت کل شرکت های بورسی که حدود 51درصد است، حدود 10درصد پایین تر است که نشان از مدیریت صحیح ریسک در بیمه آسیا می باشد.
همچنین در این مدت، نسبت خسارت رشته های بیمه شخص ثالث،بیمه بدنه،بیمه درمانی،بیمه مهندسی و بیمه مسئولیت در بیمه آسیا، پایین تر از متوسط نسبت خسارت کل شرکت های بیمه بورسی بوده است.

 

ارسال نظر