شناسه خبر : 16972

اختصاصی چابک آنلاین؛

۹۳ درصد بازار اتکایی کشور در دست دولت است

۹۳ درصد بازار اتکایی کشور در دست دولت است

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین،اظهارداشت: درحال حاضر ۹۳ درصد بازار اتکایی در دست دولت و ۷ درصد مابقی در اختیار شرکت‌های اتکایی مستقیم و غیر مستقیم است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری،"سیدمصطفی کیایی"،  گفت: دراواخر خردادماه هر سال مجامع شرکت بیمه اتکایی امین برگزار می‌شود و همیشه بالاترین درصد سود تقسیمی را داشته ایم زیرا معتقدم که سهامدار خرد به‌دنبال بهره بردن از سود است.

وی، باتاکید براینکه "تاکنون تمام افزایش سرمایه های شرکت بیمه اتکایی امین از محل سود این شرکت بوده است."، گفت: امور مربوط به افزایش سرمایه برای رسیدن به حداقل مصوبه جدید دولت یعنی رقم ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شده و مجوزهای لازم هم گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین،اذعان داشت که شرکت‌های بیمه اتکایی با سرمایه های ۵۰۰و یا حتی دوهزار میلیارد تومان، جایی در جهان، قاره آسیا و منطقه نخواهند داشت.

کیایی، بیان کرد: شرکت‌های بیمه اتکایی نباید فقط به پوشش ریسک داخل کشور متمرکز شوند بلکه باید فضایی برای گرفتن کار از خارج از کشور هم داشته باشند که با این رقم سرمایه‌ها هرگز چنین اتفاقی نمی‌ افتد.

وی، افزود: اگر سرمایه شرکت‌های بیمه از سال ۹۲ تا به الان با دلار مقایسه شود در واقع تمام شرکت‌های بیمه از نظر سرمایه افت کرده اند.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین، گفت:اعتقادی به شرکت‌های بیمه باسرمایه کوچک ندارم چراکه این شرکت ها امکان رشد ندارند و درحقیقت این شرکت های بزرگ هستند که می توانند کار کنند.

کیایی، تاکید کرد که بیمه‌گر اتکایی اگر سرمایه کپتال قوی نداشته باشد نمی تواند در دنیا کار کند و افزود:بیمه مرکزی و بیمه ایران باید کمک کنند تا یک شرکت بیمه اتکایی قوی راه اندازی شود مانند شرکت جی‌آی‌سی (GIC)در هندوستان که ابتدا دولتی بود اما درحال حاضر سهام خود را حتی به سرمایه‌گذاران خارجی می فروشد.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین، اظهارداشت: شرکت های کوچک اثری در فعالیت های بین المللی نخواهند داشت و باید شرکت های بزرگ تاسیس شوند و ما دنبال کننده آن باشیم.

کیایی، اذعان داشت: باتاسیس شرکت‌های بیمه جدید با سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی اثری در جامعه ایجاد نمی شود و دولت باید حداقل سرمایه تاسیس شرکت را هزار میلیارد تومان می گذاشت و هر شرکتی هم نمی تواند باید ادغام شود.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکای امین،به صندوق ویژه تحریم ها اشاره کرد و گفت: بهتر این بود که این سرمایه را بعنوان وام به شرکت های بیمه می دادند تا خود را قوی کنند و کپتال خود را بالاببرند.

 

 

ارسال نظر