شناسه خبر : 16934

سرویس استعلام وضعیت دریافت مستمری غیر حضوری را بهتر بشناسیم

سرویس استعلام وضعیت دریافت مستمری  غیر حضوری را بهتر بشناسیم

در دوران کرونا انجام کار‌های اداری از خانه می‌تواند جلوی گسترش این بیماری را بگیرد در این گزارش دریافت یکی از خدمات تامین اجتماعی آموزش داده شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در دوران کرونا انجام کار‌های اداری به صورت غیر حضوری می‌تواند جلوی گسترش این بیماری را بگیرد. در این گزارش نحوه استفاده از سرویس استعلام وضعیت دریافت مستمری به صورت غیر حضوری آموزش داده شده است.

از طریق این سرویس، نهادها و مراجع برون سازمانی که دارای تفاهم نامه با سازمان هستند، می‌توانند نسبت به استعلام وضعیت دریافت مستمری افراد مدنظر خود اقدام کنند.  بعلاوه، هر فرد حقیقی که دارای حساب کاربری فعال در درگاه غیرحضوری سازمان است، امکان استعلام وضعیت دریافت مستمری خود و ارائه گواهی و سند مربوطه از طریق صندوق شخصی به نهاد و مرجع برون سازمانی موردنظر را خواهد داشت.

تامین اجتماعی

1. کاربران:

کاربران این سرویس به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

دسته اول : نهادها و مراجع برون سازمانی

این قبیل از کاربران، می بایست از طریق پنل مخصوص دستگاه های دولتی و مرجع استعلامات رسمی، وارد درگاه غیرحضوری سازمان شده و با درج شماره ملی بتوانند مستقیما نسبت به استعلام وضعیت دریافت مستمری افراد مدنظر خود اقدام کنند.

دسته دوم: افراد حقیقی

این قبیل از کاربران می بایست پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در درگاه غیرحضوری، بتوانند از طریق مسیر مستمری‌بگیران/استعلام وضعیت مستمری‌بگیران، نسبت به استعلام وضعیت دریافت مستمری خود اقدام و در صورت تمایل، نتیجه را جهت ارائه به مرجع برون سازمانی مورد نظر، به صندوق شخصی انتقال داده و مراجع مذکور می توانند از طریق پنل مخصوص دستگاه های دولتی/استعلام سند(با ارائه کد رمز)، گواهی یا استعلام مورد نظر را مشاهده و از آن بهره برداری کنند.

تامین اجتماعی

2. نحوه استعلام :

2.1. مراجع برون سازمانی

پس از ورود کاربر مراجع برون سازمانی به منظور استعلام وضعیت دریافت مستمری، کدملی فرد موردنظر مطابق فرم زیر از کاربر دریافت خواهد شد:

نحوه استفاده از سرویس استعلام وضعیت دریافت مستمری تامین اجتماعی

پس از جستجوی اطلاعات، در صورتی که شخص در حال حاضر مستمری‌بگیر سازمان باشد یا نباشد و یا قبلاً در زمره مستمری‌بگیران سازمان قرار داشته است، پاسخ لازم ارائه خواهد شد.

افراد حقیقی

افراد حقیقی، به منظور ارائه گواهی وضعیت دریافت مستمری به مراجع برون سازمانی، مطابق فرم زیر، نهاد مورد نظر خود را انتخاب می کنند و گواهی خود را صادر و به صندوق شخصی ارسال می‌ کنند.

نحوه استفاده از سرویس استعلام وضعیت دریافت مستمری تامین اجتماعی

پس از جستجوی اطلاعات، در صورتی که شخص در حال حاضرمستمری‌بگیر سازمان باشد یا نباشد و یا قبلاً در زمره مستمری‌بگیران سازمان قرار داشته است، پاسخ لازم ارائه خواهد شد.

ارسال نظر