شناسه خبر : 16877

صندوق بیمه کشاورزی در ارزیابی خسارت کشاورزان تنگ نظرانه عمل می‌کند

صندوق بیمه کشاورزی در ارزیابی خسارت کشاورزان تنگ نظرانه عمل می‌کند

نماینده مردم قروه و دهگلان با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی در ارزیابی خسارت های وارده به کشاورزان تنگ نظرانه عمل می کند، گفت: باید با پایش و مدیریت شرایط زمینه تامین نهاده های دامی مورد نیاز کشور تامین شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، پرویز اوسطی در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور خود با قدردانی از حضور و مشارکت حماسی و حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد که به‌راستی نمود و تبلور عینی و عملی عزم و اراده خود برای دخالت در سرنوشت کشور را در پای صندوق‌های رای به نمایش گذاشتند، گفت: مردم با درک درست از این رویداد سیاسی - اجتماعی و پدیده مهم در نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی و در شرایطی که دشمنان این مرز و بوم چشم امید به کاهش مشارکت داشتند افتخار بزرگ دیگری را در تاریخ این سرزمین رقم زدند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با تبریک به همه منتخبین به ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی که اعتماد مردم را به‌دست آوردند، افزود: امید است درایت و رویکرد عملگرا و انقلابی ایشان با تاکید بر توسعه و عدالت در کنار اتخاذ الگوهای مدیریتی موفق و کارآمد زمینه‌ساز حل بسیاری از دشواری‌ها و چالش‌های موجود به ویژه در حوزه اقتصاد، اشتغال و معیشت امروز جامعه شود.

اوسطی بیان کرد: در باب انتخاب اعضای دولت و استانداران و مدیران انتظار می‌رود که شایسته سالاری به معنای واقعی مدنظر رییس جمهوری منتخب قرار گرفته و از ظرفیت نخبگانی همه مناطق کشور، اقوام و مذاهب به ویژه کردستانی‌ها که جایگاه ضعیفی در مدیریت کلان کشور دارند، برای ساختن ایرانی قوی و پیشرفته استفاده کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در تذکر به رییس جمهوری و وزرای اقتصادی گفت: از مهمترین عوامل بالفعل نشدن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه استان‌های محرومی همچون کردستان، سرمایه است و اصلی‌ترین منبع تامین سرمایه در ایران تاکنون منابع بودجه کشور و در نتیجه دولت بوده است که ۷۰ درصد آن در اختیار شرکت‌های دولتی قرار دارد که از ۷۰ سال پیش به تدریج از محل منابع عمومی و بیت‌المال شکل گرفته و موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق اطراف خود شده‌اند. آیا این مناطق محروم هیچ مزیت اقتصادی نداشته‌اند؟

اوسطی افزود: لزوم سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی با الزامات قانونی به عنوان راهبرد جبران عقب‌ماندگی‌های موجود، مطالبه به حق مردم  لازم است مورد توجه جدی دولتمردان حاکم و دولت آینده قرار گیرد.

وی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با عنایت به اینکه شاخص برخورداری از آسفالت روستاهای منطقه نسبت به میانگین کشوری ۲۰ درصد پایینتر است و ضرورت بازسازی ۳۵ تا ۴۰ درصد جاده‌های موجود که دچار تخریب اساسی شده‌اند، متاسفانه کمبود اعتبارات و  فرسودگی ماشین‌آلات راهسازی در عمل توان عملیاتی در تحقق اهداف سازمانی و خدمت‌رسانی به مردم این دو شهرستان را به حداقل ممکن کاهش داده است.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: با توجه به سردسیر بودن منطقه و فرصت محدود کارهای عمرانی لازم است با تامین ماشین‌آلات مورد نیاز غفلت‌های صورت گرفته جبران شود.وی همچنین خواستار اقدام عاجل و فوری برای اتمام ره‌آهن همدان سنندج و تامین زمین و برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در دو شهرستان قروه و دهگلان شد.

اوسطی در تذکر به وزیران جهاد کشاورزی، نیرو، کشور و رییس جمهوری گفت: خشکسالی حاکم در منطقه مانند سایر مناطق کشور، خسارت‌های جدی به بخش‌های زراعت، باغبانی و دامپروری وارد کرده به نحوی که با خشک شدن شدید قنوات، چشمه‌ها و کاهش آبدهی چاه‌ها و فروش دام‌های مولد، اقتصاد تک بعدی مردم که وابسته به کشاورزی است در معرض تهدید و نابودی قرار گرفته است.

صندوق بیمه کشاورزی در ارزیابی خسارت‌های وارده به کشاورزان تنگ نظرانه عمل می‌کند

وی با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی هم در ارزیابی خسارت‌های وارده به کشاورزان تنگ نظرانه عمل می‌کند، گفت: لازم است ضمن پایش و مدیریت دقیق شرایط در زمینه تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز بیش از ۵۰۰ هزار واحد دامی موجود در منطقه جبران خسارت خشکسالی و تخصیص اعتبارات کافی برای امهال تسهیلات کشاورزان، اقدام فوری انجام شود تا اندکی از آلام سربازان این جبهه تولید کاسته شود.

 

ارسال نظر