شناسه خبر : 1686

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز در حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری رتبه اول را به خود اختصاص داد

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز در حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری رتبه اول را به خود اختصاص داد

کریم یاوری در جلسه کارگاه آموزشی بیمه بیکاری از کسب رتبه نخست کشوری اداره کل البرز در حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، کریم یاوری در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی بیمه بیکاری در خصوص حمایت از مشاغل و نیز اجرای موفق طرح واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی های استان، گفت: تعامل شایسته بین دستگاهی استان البرز با بخش خصوصی در خصوص واگذاری موفق بیمه بیکاری به کاریابی ها و حمایت از مشاغل در البرز از سوی وزارت متبوع  قابل تقدیر است و از این رو اداره کل تعاون,کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز در بین استان‌های کشور حائز رتبه برتر در حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری شده است.

وی در خصوص وضعیت بیمه بیکاری در کشور توضیحاتی ارائه کرده و گفت: بیمه بیکاری در واقع یک بسته حمایت اجتماعی است که در آن تامین اجتماعی با دریافت حق بیمه مقرر به بیمه شدگان مشمول قانون کار که بدون میل و اراده از کار بیکار می شود بیمه بیکاری پرداخت می کند و البته پیگیری برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز در اولویت وظایف قانونی دست اندرکاران قانون بیمه بیکاری است.

یاوری افزود: در بحث بیمه بیکاری موضوعاتی از قبیل اشتغال مجدد مقرری بگیران، کشف اشتغال پنهان و ارائه آموزش‌های مهارتی بسیار حایز اهمیت است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای صیانت از نیروی کار، کارفرمایان، کار آفرینان و سرمایه گذاران و برای حفظ حیات بنگاه های اقتصادی و پایداری تولید و تثبیت اشتغال رسیدگی حل و فصل مشکلات بنگاه های اقتصادی مشکل دار ضروری است.

یاوری گفت: کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه گذارانی که بخواهند هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید و جابه جایی کارگاه و ماشین آلات را به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست های اقتصادی و اجتماعی دولت انجام دهند و اصلاح ساختار کنند، کارگران آنان در طول مدت زمان تغییرات اقتصادی با مصوبه شورای عالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزات تعاون، کارورفاه اجتماعی، خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی آنچه حائز اهمیت است این است که تمامی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان باید نهایت همکاری و همراهی را با بنگاههای اقتصادی برای حفظ اشتغال کارگران و جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای آنان بعمل آورند.

 

ارسال نظر