شناسه خبر : 16842

۷ هزارنفر دانشجوی دستیاری و phd درخواست بیمه دارند

۷ هزارنفر دانشجوی دستیاری و phd درخواست بیمه دارند

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از آمادگی این صندوق برای ارائه تسهیلات بیمه تامین اجتماعی برای دانشجویان دستیاری و phd و ابلاغ دستورالعمل اجرایی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از وبدا، بهروز رحیمی، با اشاره به دغدغه مندی صندوق رفاه برای بهبود وضعیت معیشتی دانشجویان دستیاری و phd و در بیان اقدامات مهم این سازمان خاطرنشان کرد: ما در صندوق رفاه تلاش کردیم در حد توان و بضاعت خود جهت افزایش وضعیت معیشتی و رفاهی این دسته از دانشجویان ایفای نقش کنیم و با سرعت بخشیدن به برنامه‌هایی که در این زمینه داریم گام‌های سازنده‌ای برداریم.
وی اظهار داشت: اولویت ما پس از اعطای وام به دانشجویان دستیاری و phd، برقراری بیمه تامین اجتماعی برای این قشر بود که خوشبختانه با رایزنی ها، جلسات متعدد کارشناسی با نهاد‌های مربوط و حمایت‌های وزیر بهداشت، تفاهم نامه‌ای با سازمان تامین اجتماعی منعقد شد و به دنبال آن پیش ثبت نام دانشجویان متقاضی در سایت صندوق رفاه از اواسط خرداد تا ۳۱ ام خرداد انجام شد که در پایان زمان ثبت نام بیش از ۷ هزارنفر از دانشجویان دستیاری و phd با نام نویسی درخواست بیمه داشته اند.
وی افزود: دستور العمل اجرایی برای ثبت نام دانشجویان برای دریافت این تسهیلات به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و دانشجویان از این پس می‌توانند از بیمه‌های اختیاری و خویش فرمای این سازمان استفاده کنند که در مجموع سوابق خدمت انان لحاظ می‌شود و ارزش افزوده‌ای را در آینده برای آن‌ها ایجاد می‌کند.
رییس صندوق رفاه درخصوص شرایط این وام افزود: اعتبار بیمه تامین اجتماعی دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی (Ph.D) از محل منابع صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تامین خواهد شد. این وام توسط صندوق رفاه به نمایندگی از دانشجویان تحت عنوان هزینه‌های بیمه پرداخت می‌شود و دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل می‌توانند این هزینه‌ها را در اقساط بلند مدت بازپرداخت کنند.
رحیمی در خصوص زمان ثبت نام خاطرنشان کرد: ما در صندوق رفاه آماده ارائه وام مذکور به دانشجویان برای بیمه تامین اجتماعی هستیم و دانشگاه‌ها فرصت دارند حداکثر تا ۱۲ مرداداسامی متقاضیان خود را به صندوق رفاه دانشجویان اعلام کنند.

 

ارسال نظر