شناسه خبر : 16821

خدمات دولت در بخش بیمه کشاورزی مطلوب نیست

خدمات دولت در بخش بیمه کشاورزی مطلوب نیست

فرماندار رشت گفت: خدمات دولت در بخش بیمه کشاورزی براساس ضوابط سخت گیرانه‌ موجود، مطلوب نیست و سبب عدم استقبال کشاورزان از بیمه کشاورزی شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، علی فتح اللهی صبح شنبه در نشست هم اندیشی به منظور بررسی مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان رشت با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید برنج در گیلان و کشور محسوب می‌شود، گفت: باید با تصمیمات اجرایی مفید دغدغه کشاورزان شهرستان را رفع کرد.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه بخش عمده آب کشاورزی شهرستان رشت از طریق سد منجیل تأمین می‌شود، افزود: مهمترین سوال این است که اگر به هر دلیلی سد منجیل آب کافی برای تأمین کشاورزی شهرستان رشت نداشته باشد چه جایگزینی داریم.

وی بیمه محصولات کشاورزی را بزرگترین دغدغه کشاورزان دانست و بیان کرد: خدمات دولت در بخش بیمه کشاورزی بنا به ضوابط سخت گیرانه موجود، مطلوب نیست و باعث می‌شود بیمه کشاورزی مورد استقبال کشاورزان قرار نگیرد.

فتح اللهی با اشاره به اینکه ۳.۵ میلیارد تومان برای جهاد کشاورزی و امور آب شهرستان در نظر گرفته شده است افزود: منابع اختصاص یافته برای جهاد کشاورزی و سازمان‌های مربوط به تأمین آب با توجه به مشکلات موجود کافی نیست.

وی تصریح کرد: برای لاینینگ رودخانه‌ها و نوسازی اراضی ردیف استانی نداریم و نمایندگان رشت باید برای گرفتن ردیف بودجه ملی ما را یاری کنند.

فرماندار رشت با اشاره به بهره برداری از دو آب بندان در شهرستان، اضافه کرد: این آب بندان‌ها در فصول مختلف موارد استفاده گوناگونی دارد و توسعه آن باید در دستور کار قرار گیرد.

 

ارسال نظر