شناسه خبر : 1681

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان:

دسترسی بیمه شدگان به قوانین از حقوق اساسی و مهم شهروندی

دسترسی بیمه شدگان به قوانین از حقوق اساسی و مهم شهروندی

علی محمدی گفت: دسترسی بیمه شدگان به قوانین، تکالیف آنان را به این سازمان بیان و علاوه بر آن ارائه اطلاعات مناسب ابهامات احتمالی را نیز برطرف می کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی محمدی با اشاره به ضوابط و مقررات مربوط به تایید استراحت پزشکی بیمه شدگان افزود: تمامی گواهی های استراحت پزشکی باید نوع بیماری، مدت بستری، تاریخ صدور در بیمارستان و یا استراحت در منزل به تفکیک و صراحت مشخص شده باشد.
وی اظهار داشت: گواهی های استراحت پزشکی که در هر نوبت هفت روز یا کمتر باشد (و جمع آنها در طول سال از ١٥ روز بیشتر نشود)، براساس گواهی پزشک معالج قابل قبول است.
وی بیان کرد: اگر گواهی استراحت پزشکی در یک نوبت بیش از هفت روز باشد، اعتبار آن باید به تأیید پزشک معتمد برسد.
این مسئول ادامه داد: استراحت های بیش از ٦٠ روز به جز استراحت های بعد از بارداری و زایمان در طول سال باید به تایید شورای پزشکی مستقر در ساختمان حکیم هیدجی این مدیریت واقع در میدان دانشسرا برسد.
وی ادامه داد: اگر جمع گواهی های در طول سال از ١٥ روز تا ٦٠ روز باشد، و همچنین استراحت های ایام بارداری باید به تایید پزشک معتمد برسد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: اطلاع بیمه شدگان از قوانین و مقررات سازمان از حقوق اساسی و مهم شهروندی است که پاسخگویی لازم زمینه ارائه خدمات لازم از سوی این سازمان را بیش از گذشته تسهیل می کند.
به گفته این مسئول، هدف مهم تامین اجتماعی ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به بیمه شدگان تحت پوشش و در صورت نیاز استان توسعه کمی مراکز درمانی است.
هم اکنون 2 بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می کنند.
230 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 135 مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، 35 درمانگاه خصوصی و دولتی و 12 بیمارستان در استان طرف قرار داد تامین اجتماعی استان هستند.

 

ارسال نظر