شناسه خبر : 16807

اختصاصی چابک آنلاین؛

مشکل صنایع با پوشش‌های بیمه‌ای در قیمت بالای آن است

مشکل صنایع با پوشش‌های بیمه‌ای در قیمت بالای آن است

رییس اتاق بازگانی صنایع، معادن وکشاورزی استان‌مرکزی، اظهارکرد: با بالارفتن هزینه‌های بیمه‌ای انگیزه افراد برای خرید بیمه نامه کاهش می‌یابد.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "منوچهرتوسطی" درگفت‌وگو با چابک‌آنلاین، گفت:در بخش صنایع وقتی‌که شخص می‌بیند با پرداخت هزینه سنگین بیمه‌نامه، قیمت تمام شده کالا افزایش می‌یابد سعی می‌کند ازوقوع حادثه جلوگیری کرده و ریسک آن را  هم بپذیرد اما ازپوشش بیمه‌ای استفاده نکند.

به گفته وی،  شرکت های بیمه‌ای با توجه به شرایط تورمی و مشکلات اقتصادی، افزایش قیمت بسیار بالایی دارند.

توسطی، با بیان اینکه اولین مشکل صنایع با پوشش های بیمه ای، هزینه زیادآن است، افزود: دومین مشکل اجرای بیمه این است که وقتی  بیمه‌گذار تعهدات مالی خودرا به موقع انجام می‌دهد، انتظاردارد که درزمان بروزحادثه، خسارت به موقع پرداخت شود.

رییس اتاق بازگانی صنایع،معادن وکشاورزی استان‌مرکزی، خاطرنشان کرد که در بخش صنایع زمانی که حادثه‌ای اتفاق می‌افتد درمراحل رسیدگی، برخی  بهانه‌های مختلفی را برای عدم پرداخت صورت می دهند، درصورتیکه یک تولیدی به صورت کامل متوقف شده و پرداخت خسارت اندکی ازمشکلات را کاهش می‌دهد.

توسطی، با بیان‌اینکه هزینه‌ای که یک تولیدکننده بابت بیمه می پردازد برروی قیمت تمام شده محصولات اثرمی‌گذارد و قدرت رقابت پذیری را در بازارکاهش می‌دهد، افزود: افزایش  نرخ حق بیمه درمقایسه با تورم در بیمه نامه‌های بدنه اتومبیل که قیمت خودروافزایش یافته است، منطقی است.

افزایش قیمت بیمه نامه، انگیزه افراد برای خرید آن را کاهش می‌دهد

وی، ادامه داد: برخی بیمه نامه‌ها همانند بیمه‌شخص ثالث افزایش زیادی داشته که افراد با وجود اجباری بودن تمایلی به خرید پوشش بیمه‌ای ندارند و تمامی این موارد منجر به کاهش ضریب نفوذ بیمه می‌شود.

رییس اتاق بازگانی صنایع،معادن وکشاورزی استان‌مرکزی، با بیان‌اینکه درکشورهای توسعه‌یافته بیمه حرف اول را درهرکاری می‌زند، افزود: به دلیل عملکرد درست سازمان‌های بیمه‌گردراین کشورها افراد از انواع بیمه نامه‌ها استقبال می کنند.

توسطی،  تجربه افرادی که موفق به دریافت خسارت خود از شرکت های بیمه گر نشده اند را از عوامل کاهش انگیزه افراد برای خرید بیمه‌نامه برشمرد و گفت: بیمه‌گذاران به قوانین و مقررات بیمه ای اشراف کامل  ندارند.

 

ارسال نظر