شناسه خبر : 1680

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:

بیمه خبرنگاران پیگیری شود

 بیمه خبرنگاران پیگیری شود

حمیده ماحوزی گفت: همه مدیران مسئول سایت های خبری و نشریات ثبت شده استان بوشهر نسبت به بیمه خبرنگارانی که با آنان همکاری دارند، اقدام کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حمیده ماحوزی گفت: خبرنگاران تلاش های زیادی انجام می دهند که باید در کنار این زحمایت به رفاه آنان توجه شود.
وی افزود: در این ارتباط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدم های خوبی از جمله اختصاص دادن یارانه به بیمه این قشر برداشته است.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر اظهارداشت: هر نشریه و سایت خبری ثبت شده موظف به بیمه کردن پنج خبرنگار است زیرا یارانه آن را از وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی دریافت می کند.
ماحوزی ادامه داد: خبرنگاران شغل بسیار با ارزش و سنگینی برعهده دارند که به چشم نمی آید، اما وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در سال های اخیر نسبت به این مجموعه اهمیت و اهتمام خاصی قایل است.
وی گفت: باتوجه به اینکه مجموعه خبرنگاران نیاز به جایگاهی داشتند که بصورت صنفی به خواسته های آنان رسیدگی شود، خانه مطبوعات که متعلق به آنان است، تشکیل شده است.
ماحوزی اظهارداشت: خبرنگارانی می توانند از مزایا و خدمات فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره مند شوند که در سامانه این وزارتخانه ثبت نام و عضو خانه مطبوعات شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان بوشهر گفت: تاکنون در 2 دوره ای که از خانه مطبوعات استان بوشهر در دولت تدبیر وامید می گذرد 100 خبرنگار ثبت نام کرده و اعطای مزایا و خدمات منوط به نام نویسی آنان است.
وی بیان کرد: خبرنگاران اگر دنبال حق و حقوشان هستند باید در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام و عضو خانه مطبوعات شوند، در غیراین صورت از خدماتی که شامل بیمه، دوره های آموزشی خبری رایگان، برنامه های رفاهی و هدایا که برای این قشر پیش بینی شده، محروم می شوند.
وی گفت: با وجود اطلاع رسانی و فراخوان های فراوانی که دراین زمینه صورت گرفته ولی همه خبرنگاران استان بوشهر برای عضویت در خانه مطبوعات اقدامی نکرد0 اند.
ماحوزی افزود: آن دسته از خبرنگارانی که هنوز در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی ثبت نام نکرده اند، فرصت دارند برای این مهم اقدام کنند.
وی یادآورشد: طبق قانون تنها یک خانه مطبوعات در استان بوشهر وجود دارد که پاسخگوی همه مطالبه خبرنگاران شهرستان های استان است و بیشتر برنامه های این حوزه با حمایت و مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود.
مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان بوشهر با گرامیداشت روز خبرنگار و یاد و خاطره شهید محمود صارمی گفت: به مناسبت روز خبرنگار آیین تجلیل از فعالان این عرصه در 16 مرداد در بوشهر و نشست خبری نیز در هفته جاری با همکاری خانه مطبوعات برگزار می شود. 
وی بیان کرد: روز خبرنگار که به پاسداشت شهادت شهید رسانه محمود صارمی خبرنگار ایرنا نامگذاری شده روزی مهم برای خبرنگاران است که از جان و زندگی خود مایه می گذارند تا به جامعه آگاهی بخشی کنند. 
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

 

ارسال نظر