شناسه خبر : 16712

اختصاصی چابک آنلاین؛

جای ریسک‌های قریب الوقوع و ناگهانی در بیمه نامه‌ها خالی است

جای ریسک‌های قریب الوقوع و ناگهانی در بیمه نامه‌ها خالی است

نایب رییس اول اتاق اصناف ایران، با بیان اینکه ریسک سرمایه گذاری در استان‌های مختلف کشور متفاوت است، افزود: نرخ حق بیمه در استان‌هایی با ریسک بالاتر از نظر وقوع حوادث طبیعی و استان‌های مرزی می‌تواند متفاوت باشد.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "جلال الدین محمد شکریه" در گفت و گو با چابک آنلاین،با بیان اینکه ذات بیمه نامه را باید با توجه به رشد تکنولوژی و جغرافیای یک استان تغییر داد، افزود: ریسک سرمایه گذاری در برخی از استان های کشور بالاتر است و برخی از استان ها از نظر حوادث طبیعی و استان های مرزی از نظر سرمایه گذاری ریسک های متفاوتی دارند.

نایب رییس اول اتاق اصناف ایران، خاطرنشان کرد که ریسک های قریب الوقوع و ناگهانی همانند بیماری کرونا که نزدیک به دوسال است گریبانگیرکشور شده است در بیمه نامه ها دیده نمی شود.

محمد شکریه، تصریح کرد: در بیمه نامه ها مواردی همانند نشست و رانش زمین یا نوسانات برق دیده نمی شود ووقتی اتفاقی رخ می دهد بین بیمه گر و بیمه گذار اختلاف پیش آمده و کار به مراجع حل احتلاف کشیده می شود.

وی، با بیان اینکه بیمه گذاران باید به دنبال تفسیر بیمه نامه ها باشند که معنای هر واژه در بیمه نامه چیست، ادامه داد: اینکه کدام یک از رخدادهای طبیعی جزء بلایای طبیعی موردنظر بیمه گران است را بیمه گذار نمی داند.

رییس اتاق اصناف استان گیلان، با اشاره به حادثه برف سال 83 این استان، اظهارکرد: سقف بسیاری از کارخانجات استان گیلان به دلیل برف زیاد ریزش کرد اما بیمه گران گفتند که در بیمه نامه برف جز حوادث طبیعی نیست این تفسیرها باید برداشته شود.

شکریه، اذعان داشت که اگر کلوزی به بیمه نامه حوادث اصناف اضافه شود که حوادث و بیماریهایی نظیر کرونا را پوشش دهد حتما مورد استقبال اصناف قرار خواهد گرفت زیرا ریسک سرمایه گذاری را کاهش داده و برای اقتصاد کشور مفید است و منفعتی دو سویه برای بیمه گذار و بیمه گر خواهد داشت.

 

ارسال نظر