شناسه خبر : 1669

شرکت لویدز اعلام کرد:

صنعت بیمه ایران محروم از بستر دیجیتالی لویدز

صنعت بیمه ایران محروم از بستر دیجیتالی لویدز

لویدز درحالی بازار تخصصی بیمه و بیمه اتکایی جهان را در روزهای اخیر بر بستر توزیع دیجیتالی جدید خود با عنوان «لویدز بریج» راه اندازی کرده است که صنعت بیمه ایران بدلیل تحریم ها از دسترسی به آن محروم است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایبنا، وب سایت رسمی شرکت لویدز اعلام کرد که این اقدام در راستای ارتباط گیری سریع، آسان و کارآمد کسب و کارها و کارآفرینان بیمه با پذیره نویسان لویدز صورت پذیرفته است.

اما گزارش ها حاکی از آن است که به دلیل تحریم های جدید آمریکا، این بستر دیجیتالی برای صنعت بیمه ایران مجاز شناخته نشده است و این موضوع، بیمه گران اروپایی را که علاقمند به ارائه پوشش به این کشور هستند را دچار مشکل می کند.

این خبر در حالی اعلام شده است که خبرگزاری رویترز گزارش داده بود، بیمه گران، بیمه گران اتکایی، کارگزاران و شرکت های کشتیرانی اروپا پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های مجدد علیه بخش بیمه و اتکایی ایران که از ۴ نوامبر سال جاری میلادی عملیاتی می شود، کسب و کارهای خود را با ایران کاهش داده اند.

پس از برداشته شدن تحریم های ثانویه آمریکا در ژانویه ۲۰۱۶ و نیز تحریم های اتحادیه اروپایی، لویدز لندن و دیگر بیمه گران اروپایی پوشش دریایی، انرژی و اعتبار تجاری برای ایران صادر کردند. برداشته شدن تحریم های ثانویه به معنای آن بود که شرکت های اروپایی و نیز شرکت های تابع آمریکا قادر به تجارت با ایران بدون جریمه آمریکا بودند.

بروس کارنیج براون رییس لویدز گفته است: تحریم های مجدد به معنای آن است که بیمه گران «شاید» نتوانند کسب و کارهای مرتبط با ایران را از طریق بستر لویدز پردازش کنند زیرا بخشی از این بستر از سال گذشته تحت مالکیت شرکت آمریکایی DXC رفته است.

وی با ارائه یک راهکار به بیمه گران در زمینه چگونگی ادامه کار بیمه گران با ایران از بستر لویدز اضافه کرد: شما می تواند از طریق لویدز و از راه دیگر مکانیسم های تسویه خارج از DXC این کار را انجام دهید اما این مساله را پیچیده تر و انجام آن را پر هزینه تر خواهد کرد. در حال حاضر فرصت های کسب و کار در هر حالتی در حال ارزشیابی است.

وی ادامه داد به سندیکاهای بیمه توصیه شده است تا پیش از ورود به فعالیت های مرتبط با ایران، مشاوره حقوقی داشته باشند و ریسک تحریم ها را ارزیابی و کاهش دهند.

شرکت DXC ارائه دهنده پردازش داده ها و دیگر خدمات سروری به لویدز و دیگر بیمه گران لندن از طریق ۲ شرکت XIS و XCS بوده است که هر دو تحت مالکیت شرکت تابع انگلیسی DXC یعنی Xchanging، لویدز و انجمن بین المللی پذیره نویسان هستند.

 

ارسال نظر