شناسه خبر : 16681

اختصاصی چابک آنلاین؛

وجود استارت‌آپ در صنعت بیمه یک غنیمت است

وجود استارت‌آپ در صنعت بیمه یک غنیمت است

یک عضوهیات مدیره استارت آپ ایزی بیمه،معتقداست که فعالیت استارت‌آپ‌های فاقد مجوز، بدون رعایت قوانین و ظرافت‌های بیمه، باعث التهاب بازار بیمه شده و اگر بیمه مرکزی سریع‌تر دراین مساله ورود می‌کرد نیازی به برخورد چکشی نبود.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، به‌تازگی، بیمه مرکزی در بخشنامه‌ای فعالیت استارت آپ‌های فاقد مجوز از بیمه مرکزی را غیر قانونی اعلام وتاکیدکرد که ازاول تیرماه سالجاری هرگونه همکاری مستقیم و غیرمستقیم شرکت‌های بیمه‌ای و شبکه فروش با بازاریان بیمه‌ای برخط (استارت آپ‌ها) فاقد مجوز از بیمه مرکزی در تمامی رشته‌های بیمه ای ممنوع است.

"سید محمود شجاعی" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت که به‌عنوان یک فعال اینشورتک ،احساس می‌کند که بیمه مرکزی به مسائل دیر ورود می‌کند.

وی،گفت:ریشه التهاب در فعالیت استارت‌آپ‌هایی بود که بدون مجوزو بدون رعایت قوانین و مقررات ،شروع به فروش بیمه و ارائه تخفیف‌های غیرمجاز کردند و به همین دلیل سال گذشته از بیمه مرکزی درخواست شد تا برای ساماندهی ورود کند.

بنیان‌گذار استارت‌آپ ایزی بیمه، با بیان اینکه "آیین نامه 92/2، آیین نامه خوبی است که دیر تصویب شد،"، گفت: پس از تصویب این آیین نامه ابتدا به 5 کارگزاری مجوز برخط دادند تا اینکه چند هفته پیش اسامی 18 کارگزاری برخط اعلام شد که این هم کند بود و باید تا بهمن سال گذشته 20 کارگزاری، مجوز برخط می‌گرفتند تا سریع‌تر وارد بازار شوند.

شجاعی، بیان کرد: هرچند که با برخورد محکم و بخشنامه اخیر بیمه مرکزی موافقم اما وجود استارت‌آپ در صنعت بیمه یک غنیمت است که بیمه مرکزی به‌عنوان متولی بیمه در کشور باید به فکر این بخش هم باشد زیرا استارت آپ‌ها با خود نوآوری به همراه دارند.

وی درباره پیشامدهای اخیر بین استارت‌آپ‌های بیمه‌ای فاقد مجوز و بیمه مرکزی ، گفت: اگر زودتر تصمیم‌گیری‌ می‌شد شاید الان نیاز به برخورد چکشی نبود امابیمه مرکزی در حال ساماندهی است که این مساله در نهایت به نفع صنعت بیمه خواهد بود.

وی،درپاسخ به این پرسش که به چه علت در بخش فروش آنلاین بیمه به صورت مستقیم ورود نکردید،گفت: نمی‌خواهیم به عنوان یک شرکت نرم افزاری، رقیب شبکه فروش  شویم.

 

ارسال نظر