شناسه خبر : 16668

۷۰ درصد واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ممیزی ایمنی شدند

۷۰ درصد واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی  ممیزی ایمنی شدند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش آمار حوادث به وقوع پیوسته در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال ۱۴۰۰ از ابتدای امسال تا پایان خبرداد ماه خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «علی رسولیان» در نشست شورای هماهنگی کارگروه‌های مدیریت بحران شرکت‌های استانی تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: حوادث به وقوع پیوسته در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در مدت یاد شده در هم‌سنجی با پارسال ۶۳ درصد و نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۷۷ درصد کاهش داشته و روزهای بدون حادثه نیز از ۲.۵ درصد به ۳.۲ روز افزایش پیدا کرده است.

وی، دلیل این مهم را توجه به ممیزی ایمنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بیش از ۷۰ درصد واحدهای تولیدی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه‌داد: اصل پیشگیری از وقوع حوادث و کنترل از مبداء همواره ملاک و هدف برنامه‌های در نظر گرفته شده این سازمان بوده است.

وی، تجزیه و تحلیل حوادث شغلی و ترویج درس‌آموزی از حوادث برای واحدهای تولیدی، ارزیابی ریسک واحدهای کوچک و متوسط در راستای کاهش هزینه‌های آن‌ها و ارائه نتایج در قالب مشاوره به‌منظور پیشگیری از حوادث، ممیزی ایمنی واحدها، آموزش‌های علمی و کاربردی گسترده، تجهیز و توسعه ناوگان خدمات ایمنی و آتش ‌نشانی و شبکه شیرهای آتش ‌نشانی را به‌عنوان مهمترین فعالیت‌های انجام شده در حوزه ایمنی و بهداشت شغلی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش این سازمان برشمرد.

ممیزی ایمنی ۷۰ درصد واحدهای صنعتی

رسولیان اضافه‌کرد: بیش از ۷۰ درصد واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز ممیزی ایمنی شده و نقاط تاثیرگذار در راستای کاهش آمار حوادث به آن‌ها مشاوره داده شده است.

وی ادامه‌داد: از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال گذشته بیش از یک میلیون و ۴۴۷ هزار نفر ـ ساعت دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی برگزار شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان‌داشت: تعداد خودروهای عملیاتی امداد و نجات و اطفای حریق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز تا پایان پارسال به ۳۲۷ خودرو در ۲۷۴ ایستگاه رسیده، به‌طوری که اکنون ۷۹ درصد از واحدهای تولیدی مستقر و ۸۴ درصد از اشتغال موجود زیر پوشش خدمات آتش‌نشانی است.

مطابق آخرین آمارها اکنون یک‌هزار و ۱۱ شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد که ۸۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری بوده و بنگاه‌های اقتصادی در آنها فعال هستند.

تاکنون ۹ هزار و ۹۴۱ مگاوات برق و ۱۶ هزار و ۳۰۵ لیتر بر ثانیه آب برای این شهرک‌ها و نواحی صنعتی تامین شده و ۱۹۱ شهرک و ناحیه مجهز به تصفیه خانه آب شده است.

 

ارسال نظر