شناسه خبر : 16667

استقبال سرد فرش‌بافان زنجانی از بیمه عشایری

استقبال سرد فرش‌بافان زنجانی از بیمه عشایری

مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: فرش‌بافان زنجانی از بیمه عشایری استقبال نکردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محسن جعفری، با اشاره به وضعیت بیمه فرش‌بافان، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۲۵۰ نفر از مجموع فرش‌بافان استان بیمه قالی‌بافی دارند و این تعداد در مقایسه با تعداد بافندگان بسیار کم است. اگر ظرفیت برای بیمه فرش‌بافی ایجاد شود، ۱۵ هزار فرش‌باف واقعی در انتظار بیمه هستند.

وی افزود: در حال حاضر بیمه عشایری برای بیمه کردن فرش‌بافان به عنوان جایگزین پیشنهاد شده است. استقبال نکردن فرش‌بافان از این بیمه به دلیل نداشتن دفترچه درمانی، و شرایط بازنشستگی ۶۵ سال است، علاوه برآن پایین بودن حقوق بازنشستگی نیز باعث شده فرش‌بافان از بیمه عشایری استقبال نکنند.

این مسئول ادامه داد: در سه ماهه اول امسال‌ ۲۹ هزار مترمربع انواع فرش ابریشم، پشم و تابلوفرش تولید و میزان صادرات فرش دستباف با مبدا تولید استان بالغ بر یک میلیون دلار برآورد شده است.

مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در رابطه با دلایل بیمه نشدن فرش‌بافان از جانب تامین‌ اجتماعی، تصریح کرد: تامین‌اجتماعی زنجان کمبود اعتبار را مشکل اصلی بیمه فرش‌بافان می‌داند. بیمه تعداد نفراتی هم که فرش‌بافان واقعی نبودند قطع شد اما متاسفانه برای جایگزینی آن‌ها اقدام خاصی انجام نشد.

جعفری یادآور شد: دولت‌ها اعتباری که برای بیمه فرشبافان می‌دهد ثابت بوده و این موضوع برای جذب بیمه‌شدگان جدید محدودیت ایجاد کرده و این مهم سبب می‌شود که تعداد افراد کمتری بیمه فرش‌بافی دریافت کنند.

 

ارسال نظر