اتوبوسرانی تبریز و حومه ۷۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارد

اتوبوسرانی تبریز و حومه ۷۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: پرداخت بدهی معوق این شرکت به بیمه تامین اجتماعی و تسویه آن، نیازمند حمایت دولت و پرداخت یارانه بلیت است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، ایمان غنی زاده با اشاره به اینکه در زمان کنونی این شرکت حدود ۷۰ میلیارد تومان از بابت بیمه های تکلیفی سال ۷۷ تاکنون به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارد، افزود: اصل بدهی این شرکت حدود ۲۶ میلیارد تومان بوده و بقیه از بابت جرایم تاخیر است که اگر برابر قانون یکجا پرداخت شود، شامل بخشودگی جرایم نیز می شود.

وی با بیان اینکه پرداخت این بدهی از دغدغه های اصلی این شرکت است، اظهار کرد: حل این مشکل در گرو حمایت دولت با پرداخت یارانه بلیت و مساعدت شهرداری است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: از سال ۹۴ دولت نسبت به پرداخت کامل یارانه بلیت و کمک های مصوب اقدامی نکرده است تا از این طریق بتوان بخش قابل توجهی از بدهی های شرکت را پرداخت کرد.

غنی زاد با اشاره به اینکه مشکل بدهی به تامین اجتماعی گریبانگیر اغلب سازمان های حمل و نقل و اتوبوسرانی های درون شهری در کل کشور است، ادامه داد: با وجود پیگیری مکرر از دولت و مکاتبات مختلف با نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی این موضوع تا بحال مرتفع نشده است.

وی یادآوری کرد: در ۱.۵ سال اخیر ماهانه حدود یک میلیارد تومان از بابت حقوق و چهار درصد سخت و زیان آور و سایر موارد توسط اتوبوسرانی تبریز به تامین اجتماعی پرداخت شده و بر این اساس بیشترین پرداختی به تامین اجتماعی از بابت بیمه تکلیفی نسبت به سال های قبل را این شرکت انجام داده است تا از انباشت بدهی به بدهی های قبلی جلوگیری شود.

 بر اساس استانداردهای حمل و نقل عمومی، ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه به یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد، اما در زمان حاضر خدمات اتوبوسرانی با ۷۲۱ دستگاه انجام می‌شود که از این تعداد ۲۸۳ دستگاه مربوط به بخش ملکی و بقیه در اختیار بخش خصوصی با عمر بیش از ۱۰ سال است.

این شرکت در خطوط ۶۶ گانه تبریز و حومه برای جمعیت ۱.۹ میلیون نفری تبریز خدمات ارایه می دهد.

 

ارسال نظر