شناسه خبر : 16646

کدام کارفرمایان تا ۱۰۰ درصد مشمول بخشیدگی جریمه حق بیمه می‌شوند؟

کدام کارفرمایان تا ۱۰۰ درصد مشمول بخشیدگی جریمه حق بیمه می‌شوند؟

سرپرست شعبه تامین اجتماعی رودهن گفت: تا پایان تیر ماه امسال، کارفرمایانی که در سامانه غیر حضوری ثبت نام کنند و در کارگاه فعال آنها سطح اشتغال از بهمن ۹۸ تاکنون کاهش نداشته باشد بر اساس جدول تا ۱۰۰ درصد مشمول بخشیدگی جریمه حق بیمه خواهند شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «جلیل جلیلی» گفت: کارگرانی که در محدوده پوشش این کارگزاری در شهرهای پردیس، بومهن، رودهن، مهر آباد، آبعلی، مناطق صنعتی خرمدشت و سیاه‌سنگ فعالیت دارند و هنور بیمه نشدند با شماره مستقیم دفتر سرپرستی ۷۶۵۰۳۵۹۷ تماس بگیرند و اعلام وضعیت کنند تا برای بازدید، بازرس اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه بخش بازرسی کارگاهی، برای رصد کارگرانی که هنوز بیمه نشدند، فعال شده است، توضیح داد:  کارگاه‌هایی که گزارش وضعیت بیمه ای خود را به ما بدهند، بازرسان در اسرع وقت به محل کارگاهی رفته و پس از بررسی وضعیت، امور بیمه ای مربوط به کارگران بررسی شده و در دستور کار قرار می گیرد.

سرپرست شعبه تامین اجتماعی رودهن گفت: سامانه samt.tamin.ir از مرداد ماه سال جاری غیرفعال می‌شود و کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، صنفی برای ارسال لیست حق‌بیمه و پرداخت از این پس از سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir استفاده کنند.

جلیلی گفت: دریافت برگ پرداخت حق بیمه  رانندگان، کارگران ساختمانی و سایر بیمه شدگان خاص (اختیاری و مشاغل آزاد، دانشجویان، هنرمندان مانند گذشته از طریق سامانه  samt.tamin.ir انجام می شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان به مراجعان در کارگزاری های شهرستان، اظهار داشت: سازمان برای رفاه حال بیمه شدگانی که نمی توانند از تلفن همراه برای انجام امور بیمه ای استفاده کنند، کارگزاری ها را مکلف به ارائه خدمات رایگان به بیمه شدگان کرده است.

سرپرست شعبه تامین اجتماعی رودهن ادامه داد: بخشی از خدمات رایگان، شامل ثبت درخواست کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه مراسم ترحیم، کمک هزینه اروتز و پروتز، کفالت و بازرسی، بیمه بیکاری ، کمیسیون پزشکی، حوادث، انعقاد بیمه اختیاری، بیمه حرف و مشاغل آزاد، نامنویسی افراد تبعی است.

جلیلی ادامه داد: ثبت درخواست حق بیمه و احتساب سوابق دوران خدمت سربازی، برقراری مستمری بازماندگان، اخذ الکترونیکی ثبت درخواست و صدور هوشمند مفاصا حساب، دریافت اعتراض کارفرما و تعیین  اعلام زمان رسیدگی، ابلاغ مفاصا حساب به واگذارنده و پیمانکار، اخذ تعهد نامه ابلاغ الکترونیکی ، استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمه شده، مشاهده جزئیات محاسبه و گردش حساب بدهی ها نیز رایگان انجام می شود.

وی با بیان اینکه  در شعبه رودهن، ماهیانه ۱۵۰ میلیارد تومان حقوق به مستمری بگیران پرداخت می شود، توضیح داد: در حدود ۸۵۰۰ نفر مستمری بگیر اصلی داریم و منطقه صنعتی خرمدشت در شهر پردیس روزانه تعداد زیادی ارباب رجوع دارد.

این مقام افزود: ۲ کارگزاری در شهر بومهن و یک شعبه اقماری در پردیس فعال است و در این راستا کارگزاری رودهن با بیمه شدگان تحت پوشش خود و حجم بالای کار، یکی از بزرگترین شعب تامین اجتماعی کشور  به شمار می آید.

وی ادامه داد: با مذاکرات انجام شده از این پس، بیمه شدگان تحت پوشش  این شعبه می توانند امور درمانی و بستری خود را در بیمارستان سوم شعبان دماوند به رایگان انجام بدهند.

سرپرست شعبه تامین اجتماعی رودهن گفت: با توجه به تعداد بالای بیمه شدگان و میزان مهاجر پذیری منطقه، مقرر شده شعبه اصلی تامین اجتماعی در شهرستان پردیس راه اندازی شود و تامین نیروی انسانی و محل شعبه در دستور کار قرار گرفته است.

جلیلی گفت: در زمان همه گیری کرونا ۶ هزار پرونده مقرری بیمه بیکاری طی دو ماه تعیین تکلیف شد و در حدود ۵ هزار پرونده  بیمه کارگران مهاجر در همین بازه زمانی برای تعیین تکلیف به استان‌هایی که بیمه آنها صادر شده بود، ارسال گردید.

وی گفت: دانشجویان، زنان خانه دار، زنان سرپرست خانواده و زنانی که بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند، با پرداخت حداقل حق بازنشستگی به مبلغ ۳۴۰ هزار تومان می توانند خود را بیمه مشاغل آزاد کنند و تحت پوشش بیمه بازنشستگی قرار بگیرند.

سرپرست شعبه تامین اجتماعی رودهن گفت: گروه های یاد شده برای استفاده از بیمه درمان  علاوه بر حق بازنشستگی باید ماهیانه  ۷۰ هزار تومان به مبلغ بیمه اضافه کنند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدد ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

 

ارسال نظر