شناسه خبر : 16586

کاهش آسیب به بازنشستگان با صدور گواهی آنلاین کسر از حقوق

کاهش آسیب به بازنشستگان با صدور گواهی آنلاین کسر از حقوق

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، با اشاره به کاهش آسیب بازنشستگان با صدور گواهی آنلاین کسر از حقوق، گفت: در حوزه توسعه خدمات الکترونیک به بازنشستگان، ۹ پروژه تعریف شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، اکبر افتخاری، در آئین رونمایی از طرح‌های «تحول دیجیتال» صندوق بازنشستگی کشوری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: تحول دیجیتال در صندوق بازنشستگی کشوری در یک سال و نیم اخیر به عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردهای استراتژیک صندوق با هدف بهبود فرآیندهای داخلی صندوق، چابکی و تعالی سازمانی و شفافیت آغاز شد و امروز شاهد نهایی شدن این استراتژی در بخش‌های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه «این استراتژی تحول گرایانه با ایجاد کمیته دولت الکترونیک و هوشمندسازی در صندوق طراحی و پیگیری شد»، گفت: در این کمیته نسبت به تعریف پروژه‌های بهبود و بررسی و ردیابی چگونگی تحقق برنامه‌های تحقق دولت الکترونیک و هوشمندسازی صندوق اقدام شد.

افتخاری ادامه داد: خروجی تصمیمات و اقدامات این کمیته، تعریف پروژه‌هایی در چهار حوزه «توسعه خدمات الکترونیک به بازنشستگان»، «بهبود خدمات الکترونیک به دستگاه‌های اجرایی و شاغلین»، «توسعه زیرساخت‌ها و سیستم‌های داخلی صندوق» و همچنین «توسعه ارتباطات الکترونیک با سایر سازمان‌ها و ذی‌نفعان» بود.

تعریف ۴۰ پروژه تحول دیجیتال در یک سال و نیم اخیر

وی، تعداد پروژه‌های تعریف شده در چهار حوزه‌ای که منجر به تحول دیجیتال در صندوق بازنشستگی کشوری شده را ۴۰ پروژه اعلام کرد و گفت: از این تعداد پروژه که از ابتدای سال ۹۹ تعریف شد تا به امروز، ۲۷ پروژه به بهره برداری رسیده است و ۱۳ پروژه دیگر نیز در حال نهایی شدن است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، با بیان اینکه در حوزه «توسعه خدمات الکترونیک به بازنشستگان» ۹ پروژه تعریف شده که ۶ پروژه آن اجرایی شده است، افزود: صدور الکترونیکی گواهی کسر از حقوق بازنشستگان کشوری، راه‌اندازی درگاه خدمات الکترونیکی، نرم‌افزار صبااپ، واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت و ایجاد حواله الکترونیکی برای دریافت هزینه‌های درمانی از جمله این پروژه‌ها هستند.

کاهش آسیب به بازنشستگان با صدور گواهی آنلاین کسر از حقوق

افتخاری تصریح کرد: تا پیش از این یکی از مشکلات و آسیب‌های جدی به بازنشستگان صدور گواهی‌های کسر از حقوق دستی از ذی حسابی‌ها و مراکز صندوق بود که به دلیل عدم امکان کنترل گواهی‌های صادره و همچنین رفت و آمدهای فراوان به ستاد و مراکز صندوق که شاید در ماه به ۳ هزار نفر نیز می‌رسید، مشکلات زیادی ایجاد کرده بود که متأسفانه زندانی شدن ۵۵ نفر از بازنشستگان پیامد همین موضوع بود.

وی ادامه داد: صدور گواهی آنلاین ضمن کاهش چشمگیر ترددها و هزینه‌های تحمیلی گذشته به بازنشستگان، صدور گواهی را نظام مند کرد؛ ضمن اینکه با تفاهم ایجاد شده تلاش کردیم تا زمینه آزادی حداقل ۳۳ نفر از عزیزان دربند فراهم شود.

افتخاری با تاکید بر اینکه «هدف و تلاش صندوق بازنشستگی کشوری ارائه تمامی خدمات در بسترهای مختلف دیجیتال و خدمات دولت الکترونیک بوده است» اظهار داشت: راه‌اندازی درگاه خدمات الکترونیک sabasrm و صبااپ که تمامی خدمات صندوق روی آنها تعریف شده است، یا مرکز تماس ۲۵۰۰ و همچنین توسعه خدمات دفاتر پیشخوان دولت مجموعه اقداماتی است که بازنشستگان خدمات خود را «در دسترس و آسان» دریافت کنند.

پروژه‌هایی برای آگاهی از آخرین وضعیت بازنشستگی شاغلان

وی در خصوص «بهبود خدمات الکترونیک به دستگاه‌های اجرایی و شاغلین» نیز گفت: در این حوزه نیز از شش پروژه تعریف شده تنها یک پروژه باقی مانده که در حال نهایی شدن است.

 

ایجاد سامانه استعلام سوابق شاغلین صندوق بازنشستگی کشوری، ایجاد سامانه پرداخت آنلاین کسور حق بیمه خویش فرمایان، الکترونیکی کردن تبادل داده‌های شاغلین با کلیه دستگاه‌های اجرایی، استقرار سامانه انعقاد قرارداد بیمه عمر و حوادث شاغلین دستگاه‌های اجرایی و استقرار سامانه آخرین وضعیت پرداخت غرامت بیمه عمر، پنج پروژه اجرا شده در خصوص بهبود خدمات به دستگاه‌های اجرایی و شاغلین هستند که به آگاهی بخشی و اطلاع از وضعیت بازنشستگی افراد شاغل کمک شایان توجهی خواهد کرد.

وی «توسعه زیرساخت‌ها و سیستم‌های داخلی صندوق» حوزه سوم در استراتژی تحول دیجیتال عنوان کرد و افزود: در این حوزه ۱۷ پروژه تعریف شد که تاکنون ۱۰ پروژه آن خاتمه یافته است.

توسعه و نوسازی مرکز داده صندوق بازنشستگی، استقرار سامانه دریافت و پرداخت الکترونیکی بانکی، استقرار و تکمیل سامانه یکپارچه نگهداری اطلاعات بنگاه‌ها (سیناب)، استقرار سامانه جامع املاک، پرونده‌های حقوقی و قراردادها، یکپارچگی اتوماسیون اداری بین صندوق و هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه، توسعه زیرساخت‌ها با مدیریت‌های استانی، افزایش پهنای باند خطوط میان صندوق با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه اندازی سامانه جامع اسناد و مدیریت دانش، استقرار و تکمیل و توسعه سامانه هوش تجاری(BI)، استقرار سامانه جامع مالی – اداری از جمله پروژه‌های به نتیجه رسیده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ارائه سرویس استعلام آخرین وضعیت بیمه‌ای شاغلین کسورپرداز به سازمان‌ها و صندوق‌های مشابه، توسعه زیرساخت ارتباطی با سازمان فناوری اطلاعات، بیمه سلامت، تأمین اجتماعی، ثبت احوال و همچنین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را از جمله پروژه‌های اجرا شده در حوزه «توسعه ارتباطات الکترونیک با سایر سازمان‌ها و ذی‌نفعان» برشمرد.

افتخاری «طرح توسعه مرکز داده صندوق بازنشستگی»، «تاسیس مرکز اسناد تاریخی و روایت‌خانه صبا» و «سامانه دریافت و پرداخت الکترونیکی صندوق» را سه پروژه مهم و کلیدی در حوزه تحول دیجیتال و هویت سازی سازمانی عنوان کرد و گفت: در گذشته تمامی یا بسیاری از ارتباطات صندوق با سیستم بانکی به صورت دستی و فیزیکی انجام می‌شد که خود سبب ایجاد خطا و اتلاف هزینه و زمان می‌شد، با اجرای سیستم یکپارچه دریافت و پرداخت این امکان ایجاد شده در قالب یک سیستم ارتباطی مستقیم تمامی اسناد و حواله‌های مالی از زمان تنظیم تا صدور و پرداخت در مدت زمان اندک انجام شود؛ ضمن اینکه امکان مشاهده آخرین وضعیت تراکنش‌ها، حذف صدور چک و گزارش‌گیری و شفافیت مالی را نیز به همراه دارد.

  • ناشناس

    سلام.چرا حقوق من بازنشسته تامین اجتماعی نسبت به ماه قبل کم شده؟؟؟

ارسال نظر