شناسه خبر : 16523

بیمه کشاورزی در حوزه محصولات فراگیر نیست

بیمه کشاورزی در حوزه محصولات فراگیر نیست

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی فراگیر نیست، گفت: بروکراسی در صدور مجوزها کشاورزی را زمین‌گیر کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، سیدجواد ساداتی‌نژاد، با بیان اینکه متأسفانه در حوزه بیمه کشاورزی دچار چالش‌هایی هستیم، اظهار داشت: متأسفانه بیمه کشاورزی ما در حوزه محصولات فراگیر نیست و کشاورزان ما مشکل دارند و به ویژه آنکه ماشین آلات کشاورزی در تأمین سوخت با مشکلات متعددی رو به رو هستند.

وی با بیان اینکه نهادهای مربوطه نظیر راهنمایی و رانندگی در راستای صدور کارت سوخت کمک کند، افزود: کشاورزی ما بعد از اصلاحات اراضی خُرد شد و همین موضوع باعث شده است تا وجهه اقتصادی خود را از دست بدهد و کشاورزی قراردادی موجب می‌شود تا وجهه اقتصادی خود را حفظ کرده و در راستای رونق بخش کشاورزی گام برداشته باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از موازی کاری تشکل‌های حوزه کشاورزی در کشور ابراز داشت: لازم است در حوزه کشاورزی از بخش خصوصی حمایت کرد و بر همین اساس لازم است تشکل‌های قدرتمند در حوزه کشاورزی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در صدور مجوزهای حوزه کشاورزی بروکراسی‌های بسیار زیادی داریم، گفت: برای یک مرغداری باید یک واحد چهار مجوز را اخذ کند که این موضوع روند بسیار طولانی را به دنبال دارد که با طرح پیش‌بینی شده این مجوز به دو مجوز کاهش پیدا کرده است و هر مجوز ظرف مدت پنج روز باید صادر شود.

نفوذ علم و فناورری در کشاورزی کشور ضعیف است

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه نفوذ علم و فناورری در کشاورزی کشور ضعیف است، تصریح کرد: برای آنکه نهاده‌های فناورانه نظیر کود، سم، واکسن و دیگر موارد تأمین شود به واردات فراوانی نیاز داریم و بر همین اساس با برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا به معاونت علم و فناوری اختیارات لازم تفویض شود تا شاهد رشد و شکوفایی فناوری در حوزه کشاورزی باشیم.

وی تأکید کرد: در نهاده‌های کشاورزی به دلیل اینکه دولت لایحه قانون جامع آب را به مجلس می‌فرستد برای آن که تداخلی در این موضوع پیش نیاید و پیچیدگی‌های بخش مربوط به نهاده آب دارد، از این طرح استثنا کردیم و در قالب طرح جامع آب پیش‌بینی کردیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: فردی که قصد فعالیت در حوزه کشاورزی یا دامپروری دارد یا مالک زمین است و یا زمین را از منابع طبیعی می‌گیرد و اگر زمین مال خودش باشد تمدید پروانه را حذف کردیم چرا هم زمانبر و هم هزینه بر بود و اگر زمین از منابع طبیعی باشد قاعدتا باید اقدامات لازم در زمینه واگذاری و صدور پروانه صورت پذیرد.

 

ارسال نظر