شناسه خبر : 16521

تامین اجتماعی ازمسئولیت خود در خصوص بیمه رانندگان سر باز زد

تامین اجتماعی ازمسئولیت خود در خصوص بیمه رانندگان سر باز زد

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور بر لزوم پاسخگویی سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه رانندگان تاکسی تاکید کرد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالله متولی، با اشاره به عدم همکاری سازمان تامین اجتماعی در خصوص  اجرایی کردن بیمه رانندگان تاکسی گفت: رانندگان از زحمت کش ترین اقشار جامعه هستند که با کسب روزی حلال وظیفه خطیر حمل و نقل همگانی کشور را عهده دار هستند و البته متاسفانه کمتر به اهمیت فعالیت های آنها توجه شده است. چنانچه در روزهای سخت کرونایی رانندگان برای خدمات رسانی به شهروندان از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده اند و تا کنون ده ها راننده در فرآیند خدمت به مردم جان باخته اند که این مساله در قیاس با دیگر اقشار خدمات رسان در حوزه کرونا کمتر بازتاب یافته است.

وی افزود: متاسفانه علیرغم سختی کار رانندگان و اهمیت فعالیت این قشر شریف در اقتصاد کشور تا کنون آن گونه که شایسته است حقوق آنها مورد پیگیری قرار نگرفته است که در همین راستا اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور در رویکردی نوین با جدیت پیگیر احقاق حقوق رانندگان تاکسی است و در همین رابطه خواستار پاسخگویی حداکثری سازمان تامین اجتماعی در خصوص عدم بیمه رانندگان است.

این مسئول در ادامه با اشاره به تفاهم نامه سازمان تامین اجتماعی با سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مبنی بر به روز رسانی و شفافیت لیست رانندگان تاکسی، احراز هویت راننده واقعی و حذف افرادی که تحت عنوان راننده از تسهیلات بیمه استفاده می کردند، افزود: سازمان تامین اجتماعی نباید از وظایف خود در این زمینه سلب مسئولیت کند و باید با جایگزین کردن رانندگان واقعی با افرادی که از عنوان راننده سوء استفاده کرده اند پوشش  بیمه را جهت رانندگان حقیقی محقق کند.

وی ادامه داد: نام برخی از افرادی که تحت عنوان راننده از پوشش بیمه و یارانه دولتی استفاده کرده اند در هیچ بانک اطلاعاتی معتبری ثبت نشده است.

متولی تاکید کرد: چنانچه سازمان تامین اجتماعی مطابق قوانین و مقررات مربوطه به ویژه تفاهم نامه اخیر خود با سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور عمل ننماید، این اتحادیه ناچار خواهد بود به منظور احیای حقوق رانندگان که از اقشار ضعیف و زحمتکش جامعه اسلامی‌مان می باشند از مبادی ذیربط و ذیصلاح اقدام قانونی را به عمل آورد. بر اساس قانون تمامی رانندگان  وسایل حمل و نقل همگانی باید از پوشش و خدمات بیمه بهره مند شوند به نحوی که ۵۰ درصد از بیمه توسط دولت و بقیه آن توسط راننده پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی از سال ۱۳۹۴ به بهانه اینکه تعداد متقاضیان پوشش بیمه از سقف مجاز اعتبار تخصیص داده شده از جانب دولت بیشتر شده است ؛ از مسئولیت خود در خصوص بیمه رانندگان سر باز زده  تا اینکه  بر پایه  پیگیری های صورت گرفته در سالهای اخیر مقررشد سازمان تامین اجتماعی ضمن ارائه لیستی بستر احراز هویت رانندگان واقعی را محقق سازد و پس از آن نسبت به ارائه خدمات بیمه ای به رانندگان حقیقی اقدام کند که متاسفانه این مساله تا کنون اجرایی نشده است.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به رفع معضل بیمه رانندگان حوزه حمل و نقل همگانی کشور افزود: امیدواریم سازمان تامین اجتماعی با عمل به تعهدات ضمن ارائه پوشش خدمات بیمه به رانندگان اسباب دلگرمی این قشر زحمت کش و اثر گذار جامعه را فراهم آورد.

ارسال نظر