شناسه خبر : 16488

قطع بیمه فرشبافان و قالیبافان به دلیل تأخیر در پرداخت حق بیمه بوده است!

قطع بیمه فرشبافان و قالیبافان به دلیل تأخیر در پرداخت حق بیمه بوده است!

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: وقتی از مسئولان مربوطه در رابطه با قطع بیمه فرشبافان و قالیبافان سوال می‌کنیم، آنها مدعی می‌شوند که قطع بیمه این افراد به دلیل تاخیر در پرداخت حق بیمه بوده است.

به گزارش چابک آنلاین، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح سؤال خود از محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فرمایشات حضرت علی (ع) در آغاز پذیرش مسئولیت خود گفت: امام علی (ع) یکی از علت‌های پذیرش مسئولیت خود را این‌طور بیان کرده است که مسئولیت را نمی‌پذیرفتم، چرا که خداوند از دانایان پیمان گرفته است که در برابر ظلم بر مظلومان ساکت نباشند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم ادامه داد: امام علی (ع) در فرمان تاریخی خود خطاب به مالک اشتر هنگام دسته‌بندی و طبقه‌بندی طبقات اجتماعی و رسیدن به طبقه ضعیف جامعه می‌فرماید که گروهی از طبقات ضعیف در جامعه هستند که دسترسی‌های دیگران را ندارند. این افراد به تشکل‌های تأثیرگذار و پیامک‌های دسته‌جمعی و گروهی دسترسی ندارند. طبقاتی که اگر حاکم از آن‌ها حمایت نکند، برای همیشه مظلوم مانده و در مشکلات خود دست‌وپا خواهند زد.

وی افزود: امام علی (ع) همچنین خطاب به مالک اشتر می‌فرماید طبقات ضعیف جامعه به عدالت تو نیازمند هستند، در برابر هر یک از آنان چنان باش که در پیشگاه خداوند بتوانی برای ادای حق آن‌ها عذری داشته باشی. حال ما نمایندگان در معرض این سؤال قرار داریم که علت تضییع گسترده حقوق قالیبافان و فرشبافان و قطع بیمه آنان چیست؟ در این رابطه قانون سال ۱۳۸۸ به تصویب مجلس رسید و بنا بود بیمه آن‌ها به‌صورت «بیست، بیست و هفتم» پرداخت شود، در جریان تصویب این قانون نقش محمود احمدی نژاد و امیری عضو وقت حقوقدانان شورای نگهبان و معاون پارلمان امروز ریاست جمهوری بسیار پررنگ بود، اما متأسفانه اجرای این قانون بعد از مدتی قطع شد.

فرهنگی تصریح کرد: وقتی از مسئولان مربوطه در رابطه با قطع بیمه فرشبافان و قالیبافان سؤال می‌کنیم، آن‌ها مدعی می‌شوند که قطع بیمه این افراد به دلیل تأخیر در پرداخت حق بیمه بوده است. در هیچ کجای دنیا چنین مجازات سنگینی برای طبقات محروم جامعه که سلامت خود و سوی چشم خود را به جان خریده و در برابر سودی ناچیز به سمت تولید هنر گذاشته‌اند، در نظر نمی‌گیرند! عمده سود فروش فرش نصیب صادرکنندگان و فروشندگان است، لذا چندین بار به مسئولان مربوطه در خصوص قطع بیمه این افراد نامه نوشتیم، اما نتیجه‌ای حاصل نشد. ضمن اینکه دو سؤال از وزیر مربوطه نیز مطرح کردم. وزیر سابق کار معتقد بود در این خصوص حق با فرشبافان و قالیبافان است و وزیر فعلی بارها تأکید کردند که حل خواهد شد، اما هیچ اقدامی صورت نگرفت و پس از اجرا در بازه زمانی کوتاه مجدداً بیمه آن‌ها قطع می‌شود.

 

ارسال نظر