شناسه خبر : 16468

معلمان شاغل درمدارس غیرانتفاعی با ۱۷ سال سابقه بیمه ندارند

معلمان شاغل درمدارس غیرانتفاعی با ۱۷ سال سابقه بیمه  ندارند

نماینده علی آباد کتول در مجلس گفت: برخی معلمان شاغل در مدارس غیرانتفاعی با بیش از ۱۷ سال سابقه از بیمه و مزایا محروم هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد در مجلس شورای اسلامی بعد از گزارش کمیسیون آموزش در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در تذکر شفاهی اظهار داشت: چرا طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در اولویت مجلس قرار گرفته است؟ این طرح کدام یک از مشکلات فرهنگیان را حل می‌کند؟

وی افزود: در حال حاضر معلمی که در مدارس غیرانتفاعی بیش از 17 سال سابقه فعالیت دارد نه از بیمه برخوردار است و نه مزایا دریافت می‌کند؛ این موضوعات در کدام قسمت طرح مذکور دیده شده است؟

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از فرهنگیان در حال حاضر حقوق 400 یا 700 هزار تومانی دریافت می‌کنند. 

نوروزی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که آموزش و پرورش سنگ بنای آینده و رکن رکین نظام است خاطرنشان کرد: طرح اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس غیرانتفاعی چه باری از وضعیت اقتصادی فرهنگیان کم می‌کند؟ 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده علی آباد گفت: این طرح در دستور کار امروز قرار گرفته، زیرا ما ملزم به رعایت قانون آیین نامه داخلی مجلس هستیم.

رئیس مجلس افزود: اینکه موضوعات اقتصادی در اولویت است، قطعی است، اما آموزش و پرورش نیز از موضوعات مهم کشور است. 

 

ارسال نظر