شناسه خبر : 16463

اختصاصی چابک آنلاین؛

یک استارت آپ ۴.۶ میلیون کشاورز را درقاره سبز تحت پوشش بیمه‌ای قرار داد

یک استارت آپ ۴.۶ میلیون کشاورز را درقاره سبز تحت پوشش بیمه‌ای قرار داد

یک کشاورز کنیایی،با استفاده از بیمه نامه خود ۱۲٫۰۰۰ شیلینگ کنیا (معادل ۱۱۰ دلار) غرامت ازشرکت استارت آپی "پولا" دریافت کرد.

به گزارش چابک آنلاین، این کشاورز کنیایی،بیمه نامه ای را با شرکت استارتاپی تازه تأسیس"پولا" درکنیا منعقد کرده بود که هدف آن کمک به کشاورزان آفریقایی است که با اختلالات مرتبط با تغییرات آب و هوایی دست و پنجه نرم می کنند.

کشاورزی بیشترین سهم را در اقتصاد بسیاری از کشورهای آفریقایی دارد.

ازجمله درکنیا که ۶۰۰ هزار کشاورز در شش سال گذشته یعنی از زمان راه اندازی این شرکت استارتاپی،تحت پوشش پولا قرار گرفته اند.

 کلید موفقیت این شرکت مقرون به صرفه بودن بیمه نامه های صادره آن است.

کشاورزان می توانند محصولات خود را با پرداخت ۵ تا ۱۰ دلار به وسیله نرم افزار پولا بیمه کنند.

درسراسرقاره سبز،یعنی آفریقا،کشاورزان در تلاشند تا با تغییرات آب و هوایی بر مزارع خود کنار بیایند.

گسترش فناوری تلفن همراه،شرایط را برای رشد سریع استارت آپ پولا درآفریقا فراهم کرده است.

با نگاهی فراتر ازکنیا ، این شرکت ۴.۶ میلیون کشاورز را درکشورهای  نیجریه ، زامبیا ، اتیوپی و دیگر کشورهای آفریقایی تحت پوشش بیمه ای خود درآورده است.

مدیرعامل این شرکت گفت: به دلیل تغییرات آب هوایی ، کشاورزان مجبورند با خشکسالی های مکرر و ظهور آفات و بیماری های جدید مقابله کنند که تغییرات اقلیمی نیاز کشاورزان به خرید بیمه نامه را افزایش داده است.

به گفته وی، شرکت پولا برای تداوم تجارت خود ضمن پایین نگه داشتن حق بیمه،ازیک برنامه تلفن همراه برای ثبت نام و تقسیم بندی کشاورزانی که زمین کشاورزی آنها دارای ویژگی های مشابهی است، استفاده می کند.

مدیرعامل پولا گفت:"برای اینکه بتوان چنین کالای کم هزینه ای را با این قیمت ارائه کرد،باید از فناوری های نوین استفاده کنید.

دفتر پولادر لندن 6 میلیون دلار برای سرمایه گذاری در بازارهای جدید ، تقویت محصولات موجود و طراحی بازارهای جدید در نظر گرفته است.

  به گفته مدیر عامل پولا، اهداف بعدی این شرکت کشورهای برزیل و هند است.

 

ارسال نظر