شناسه خبر : 16440

اختصاصی چابک آنلاین؛

پای بیمه مرکزی به راه اندازی سامانه تصادفات جاده‌ای باز شد/ ایجاد ۱۲۰ پد هلی کوپتر درکشور

پای بیمه مرکزی به راه اندازی سامانه تصادفات جاده‌ای باز شد/ ایجاد 120 پد هلی کوپتر درکشور

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری،با بیان اینکه در کمیسیون ایمنی راه‌ها مذاکراتی با بیمه مرکزی در رابطه با راه اندازی نرم‌افزار اطلاع‌رسانی آنلاین زمان و مکان وقوع تصادفات انجام شده است، از احتمال حمایت ویژه بیمه مرکزی برای گسترش این سامانه خبرداد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری،"سید حسین میرشفیع"، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین،با بیان اینکه سامانه مذکور، ارتباطی با سامانه‌های گذشته ندارد، توضیح داد: قراراست نرم‌افزاری که طراحی می‌شود بر روی تلفن همراه افراد نصب شود تا به محض بروز حادثه فرد حادثه دیده و یا افراد دیگر موقعیت را به مراکز اضطراری اعلام کنند.

وی،تاکیدکرد:نرم ‌افزاراطلاع‌رسانی آنلاین زمان ومکان وقوع تصادف ازنظراجرایی مساله پیچیده‌ای نیست اما بخش‎‌های امدادی باید می‌پذیرفتند که از این سرویس استفاده کنند، به همین دلیل هماهنگی‌های لازم انجام شد تا با شرکت دانش بنیان ارتباط داشته باشند.

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری،ادامه داد:تفاهم‌نامه‌ای با پلیس ایمنی راه‌ها داشتیم تا سیستم‌های پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و راهداری بتوانند از سرویس اطلاع‌رسانی آنلاین زمان و مکان وقوع تصادف استفاده کنند.

وی ابراز امیدواری کردکه هماهنگی‌های فنی دربخش‌های انفورماتیک سازمان‌ها به سرعت انجام شود تا این خدمت را برای مردم عمومی کنیم.

میرشفیع،گفت: فعالیت های مختلفی درحال انجام است اما مهمترین مشکل هماهنگی بین دستگاه‌های متولی است تا بتوانند از این سیستم‌ها استفاده کنند.

وی،درپاسخ به این پرسش که "بسیاری از سامانه‌های مشابه درکشور مطرح شد اما به مرحله اجرا نرسید، علت چیست ،گفت: بخشی از علت عدم توفیق سامانه‌ها به دلیل حرکت سنگین سیستم اداری کشور است ضمن اینکه اجرایی شدن این سامانه‌ها به پیگیری مستمر نیاز دارند.

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری،اضافه کرد: باید در ارتباط با مجموعه‌های مختلف اعتمادسازی شود و به دلیل آنکه سازمان‌های متولی ارتباط و اعتماد نزدیکتری به مجموعه انجمن خیرین راه و ترابری دارند این برداشت ایجادنمی‌شود که از نرم‌افزار اطلاع‌رسانی آنلاین زمان ومکان وقوع تصادف منفعت خاصی می‌خواهیم ضمن اینکه این امکان به صورت رایگان دراختیار همه افراد قرار خواهد گرفت.

میرشفیع، با بیان اینکه "با فاوای وزارت راه و شهرسازی هماهنگی‌های لازم انجام شد و از این موضوع استقبال کردند"، افزود: با سازمان اورژانس هم هماهنگی‌های خوبی انجام شده و کارهای مقدماتی پلیس راه هم انجام شده و تنها باید جلسات کارشناسی برگزار شود.

وی، تصریح کرد: درحال حاضر باید بخش فنی و تکنیکال سازمان‌های مذکور رابا یکدیگر مرتبط کنیم تا نوع گزارش دهی و به اشتراک گذاری اعلام‌ها چگونه باشد.

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری،با اعلام اینکه "40 درصد تلفات جاده‌ای در لحظه اول است."، گفت: نرم‌افزار اطلاع‌رسانی آنلاین زمان و مکان وقوع تصادف به تلفات لحظات اول کمکی نمی‌کند اما دربخشی از تلفات جاده‌ای و افزایش شدت جراحات که مربوط به ده دقیقه اول تصادفات است کمک می‌کند.

میرشفیع، تصریح کرد:به‌طور یقین هرچقدر اطلاع رسانی در زمان بروز تصادفات جاده‌ای دقیق تر و با موقعیت یابی سریع تر انجام شود میزان تلفات جاده‌ای هم کاهش خواهد یافت.

 اختصاص کد واحد به هر تصادف

وی،یکی از موضوعات مهم درپیگیری تصادفات را افزایش سرعت و دقت در ایجاد پرونده‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مزیت‌های نرم‌افزار اطلاع‌رسانی آنلاین زمان و مکان وقوع تصادفات این است که با کمسیون ایمنی راه‌ها توافق شده که برای هر تصادف براساس موقیت مکانی و زمان وقوع تصادف یک کد واحد تشکیل شود.

میرشفیع، بیان کرد:کد واحد تشکیل شده برای تصادفات به پیگیری و ادامه روند قانونی مربوط به رسیدگی موارد حقوقی و بیمه‌ای کمک می‌کند و با بیمه مرکزی هماهنگی‌هایی انجام شده و این احتمال وجود دارد که بیمه مرکزی حمایت ویژه‌ای برای گسترش نرم‌افزار اطلاع‌رسانی آنلاین زمان و مکان وقوع تصادفات انجام دهد.

وی، اعلام کرد که انجمن خیرین راه و ترابری توافق سه جانبه‌ای را با انجمن خیرین سلامت و سازمان اورژانس برای ایجاد 100واحد اورژانس جاده‌ای آغاز کرده است.

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری، توضیح داد: براساس توافق انجام شده انجمن خیرین سلامت ساختمان 100واحد اورژانس جاده‌ای را خواهند ساخت، تجهیزات آن راسازمان اورژانس تامین خواهد کرد و محوطه سازی و دسترسی ‌ها هم برعهده انجمن خیرین راه و ترابری است.

میرشفیع افزود: همچنین حدود 120 پد هلی کوپتر هم در سطح کشور با مشارکت سه سازمان مذکور اجرایی خواهد شد.

 

ارسال نظر