شناسه خبر : 16392

اختصاصی چابک آنلاین؛

برخورد بیمه مرکزی با استارت آپ‌های فاقد مجوز شتابزده نبود/ هیچ کس مخالف افزایش ضریب نفوذ بیمه نیست

برخورد بیمه مرکزی با استارت آپ‌های فاقد مجوز شتابزده نبود/ هیچ کس مخالف افزایش ضریب نفوذ بیمه نیست

مدیرکل نظارت برشبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی،تاکیدکردکه سازمان متبوع وی،فرصت لازم را برای فعالیت کارگزاران برخط فاقد مجوز وهمکاری آنها با شرکت‌های بیمه‌ای در نظر گرفته،بنابراین در برخورد با آنها، به هیچ عنوان با شتابزدگی عمل نشده است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، محمد آقاجری،شب گذشته با حضور در اتاق مدیریت پیشرفته صنعت بیمه درکلاب هاوس، به بررسی وضعیت  فعالیت های استارتاپ ها پس از صدور بخشنامه اخیر بیمه مرکزی پرداخت.

بیمه مرکزی به تازگی،دربخشنامه ای درراستای الزامات مقرردرآئین نامه شورای عالی بیمه وهمچنین ارائه مهلت کافی به بازاریابان برخط (استارت آپ های بیمه ای) جهت اخذ مجوزهای مرتبط با فعالیت در صنعت بیمه، فعالیت استارت آپ های فاقد مجوز از بیمه مرکزی را غیر قانونی اعلام وتاکیدکرده که از اول تیرماه سالجاری هرگونه همکاری مستقیم و غیرمستقیم شرکت های بیمه ای و شبکه فروش با بازاریان بیمه ای برخط (استارت آپ‌ها) فاقد مجوز از بیمه مرکزی در تمامی رشته های بیمه ای ممنوع بوده است .

آقاجری، درخصوص برخورد با استارت‌آپهای فاقد مجوز، گفت: این برخورد بیمه مرکزی شتابزده نبودو تمام برخوردها با تدبیر انجام شد.

وی، با اشاره به اینکه بیمه مرکزی جلوی فعالیت استارت‌آپها را نگرفته است، افزود درحال حاضر 18 کارگزاربیمه ای  برخط وجود دارد که دارای مجوز بوده و می‌توانند فعالیت کنند و دست شرکت‌های بیمه برای فعالیت با آنها بسته نیست.

مدیرکل نظارت برشبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی، بیان کرد: هیچ کس مخالف اقدامات استارت‌آپی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور نیست و بیمه مرکزی تنها با استارت‌آپ‌های فاقد مجوز برخورد کرد.

آقاجری، به آیین نامه 92/2 کارگزاران برخط اشاره کرد وگفت: براساس ماده 7 دستور العمل این آیین‌نامه، انجام فعالیت‌های کارگزاران برخط بدون اخذ پروانه کارگزاری برخط وفاقد کد فعالیت ازبیمه مرکزی،ممنوع است و موسسات بیمه و نمایندگان آنها موظف هستند تنها با کارگزاران برخط دارای پروانه فعالیت از بیمه مرکزی همکاری کنند.

مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی،گفت: جالب است که خود نمایندگان و استارت‌آپ‌ها این بخشنامه را پذیرفته‌اند اما از درون خود سیستم بیمه مرکزی افرادی این مساله رازیرسوال می‌برند.

وی،افزود: وظیفه ما رعایت قانون است چرا با بیان کلماتی همچون شتابزدگی بیمه مرکزی را تضعیف می‌کنید و اقتدار آن را زیر سوال می‌برید؟

مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی، به شبکه فروش 80 هزار نفری صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: "این شبکه از ما سوال می‌کنند و اگر این بخشنامه با همه فرصت هایی که به استارت آپها داد،عملیاتی نمیشد آیا من می توانستم امروز پاسخی به این شبکه فروش بدهم؟

آقاجری، تاکید کردکه بیمه مرکزی با مهلت‌هایی که به استارت‌آپ‌های فاقد مجوز داد، اکنون به وظیفه خود عمل کرده چراکه این فعالان درگذشته تصور می‌کردند نظارتی نیست و می توانند هرکاری را انجام دهند و بعد از صدور بخشنامه بیمه مرکزی،دیگرتخلفی در زمینه تخفیف های بیمه ثالث صورت نمی گیرد.

وی،گفت:هیچ کس مخالف با تکنولوژی نیست وامیدواریم که در آینده تمام کسانی که علاقه مند و با انگیزه به دنبال رشد صنعت بیمه هستند با نظارت بیمه مرکزی در یک میدان سالم رقابت کنند.

مدیرکل نظارت برشبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی، اظهارداشت:تاقبل ازصدور بخشنامه بیمه مرکزی در رابطه با منع فعالیت استارت‌آپ‌های فاقد مجوز،تخلف هایی وجود داشت اما اکنون این قول را می‌دهیم که در قالب نظارت اجازه تخلف ندهیم وهمه خود را مکلف کرده اند که در این مسیر حرکت کنند.

آقاجری، با تاکید براینکه بیمه مرکزی براساس موارد آیین نامه‌ای و آن چیزی که تصویب شده تصمیم می‌گیرد، گفت: برخی از استارت‌آپها دعوت کرده اند که از مجموعه آنها بازدید شود و نگرانی هایی که وجود داشته در حال رفع است.

 

ارسال نظر