شناسه خبر : 16383

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ۱۴۰میلیارد به شرکت‌های دارویی بدهکار است

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ۱۴۰میلیارد به شرکت‌های دارویی بدهکار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تامین هزینه داروهای درمان بیماران مبتلا به کووید، یک چالش مهم این مجموعه است و هم اکنون بیش از ۱۴۰میلیارد تومان به شرکت های دارویی بدهکاریم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا از بندرعباس، حسین فرشیدی اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات، اجازه ندادیم این موضوع خللی در روند درمان بیماران ایجاد کند.

وی ادامه داد: هر ویال داروی رمدسیویر ۶۵۰هزار تومان قیمت دارد و به هر بیمار باید در صورت تشخیص پزشک، ۶ویال از این دارو تزریق شود.

فرشیدی اضافه کرد: فقط در یک ماه گذشته ۱۵هزار ویال از این دارو در استان مصرف شده که هزینه آن نزدیک به ۱۰میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: هم اکنون روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ ویال از این دارو استفاده می شود و با توجه به روند افزایش بیماران بستری ناشی از کرونا در استان برای تیر و مردادماه، حدود ۶۰هزار ویال از این دارو مورد نیاز است که هزینه آن حدود ۴۰میلیارد تومان برآورد شده است.

به گفته وی، در بیشتر موارد این داروها به صورت اعتباری از شرکت های دارویی خریداری می شود تا بعد از دریافت مطالبات از بیمه ها، بدهکاری ها پرداخت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان رقم مطالبات از بیمه های تامین اجتماعی، سلامت و نیروهای مسلح در استان را حدود ۱۳۰میلیارد تومان اعلام کرد که ۸۰میلیارد تومان از این بدهی مربوط به بیمه سلامت است.

 

ارسال نظر