شناسه خبر : 1637

رئیس اداره بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت:

قول پرداخت بدهی بیمارستان‌ها از سوی بیمه‌های تجاری

قول پرداخت بدهی بیمارستان‌ها از سوی بیمه‌های تجاری

رضا رضایی گفت: بیمه‌های تجاری اعلام کرده‌اند تا پایان شهریورماه بدهی خود به وزارت بهداشت را تسویه می‌کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، رضا رضایی درباره آخرین وضعیت پرداخت بدهی بیمه‌های تجاری به وزارت بهداشت توضیح داد و گفت: بیمه ایران ۸۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های خود را به صورت اوراق تسویه کرده است. سایر بیمه‌های تجاری نیز همچنان رقمی حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار هستند.

وی تاکید کرد: بدهی بیمه‌های تجاری به هیچ عنوان تاثیری در پذیرش و درمان بیماران تصادفی ندارد، اما عدم پرداخت این مطالبات از سوی بیمه‌ها، برای وزارت بهداشت مشکل ایجاد می‌کند؛ چراکه طبق قانون، درمان بیماران تصادفی باید رایگان باشد. وقتی بیمه پول این موضوع را تامین نمی‌کند، ناگزیر وزارت بهداشت از منابع دیگر و بیمارستان‌ها از درآمد اختصاصی خود باید آن را جبران کنند.

رئیس اداره بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: بیمه‌های تجاری بدهکار مانند آسیا، دی، دانا و ... قول داده‌اند که تا پایان شهریور ماه بدهی خود را تسویه کنند.

 فروردین ماه امسال وزارت بهداشت اعلام کرد که بیمه‌های تجاری ۱۲۰۰میلیارد تومان به وزارت بهداشت بابت سهم 10 درصدی این وزارتخانه از حق بیمه شخص ثالث، بدهکار هستند. همچنین طبق ماده ۹۲ قانون برنامه چهارم توسعه تمام بیمارستان‌های عمومی، تخصصی و مراکز درمانی دولتی و غیردولتی موظف هستند نسبت به پذیرش، درمان فوری و بدون قید وشرط مصدومان حوادث ترافیکی شامل سرپایی و بستری اقدام کنند.

بر این اساس شرکت‌های بیمه‌گر تجاری مکلف هستند هنگام صدور بیمه نامه شخص ثالث، سرنشین و مازاد عوارض معادل ۱۰ درصد حق بیمه را طی یک فیش جداگانه دریافت و برای وزارت بهداشت واریز کنند. با توجه به آمار بالای تصادفات در ایران و همچنین تخصصی بودن فعالیت برخی بیمارستان‌ها در این زمینه، درآمد بیمارستان‌هایی مانند شهدای هفت تیر، شهید رجایی شیراز، شهید مدنی کرج، سینای تهران و... وابسته به این پول است و تاخیر بیمه‌های تجاری در پرداخت این بدهی‌ها باعث اختلال در عملکرد این مراکز می‌شود.

 

ارسال نظر