شناسه خبر : 16354

بیمه دی صدور کارت ویژه برای جانبازان ۷۰ درصد را در دستور کار قرار داد

بیمه دی صدور کارت ویژه برای جانبازان ۷۰ درصد را در دستور کار قرار داد

رئیس بنیاد شهید ضمن تشریح اقدامات یک سال اخیر برای حل مشکلات ایثارگران، از ارائه خدمات درمانی ویژه به برخی گروه‌های جانبازی از تیر امسال خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صدا و سیما، سعید اوحدی در جمع جانبازان ورزشکار مرکز توانبخشی نشاط (بقیةالله) ضمن شرکت در جشن میلاد حضرت ثامن‌الحجج (ع) و گفت‌وگوی حضوری با تک‌تک جانبازان ورزشکار، گفت: خداوند را سپاسگزارم که در شب میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) توفیق حضور در خدمت جمعی از بهترین بندگان خود را به ما عنایت کرد و این توفیق بزرگ را مدیون شما جانبازان عزیز هستیم.
اوحدی با تکیه بر حدیثی از امام رضا (ع) که می‌فرمایند «اگر انسان توفیق یابد گره‌ای از کار دیگران باز کند، خداوند همه گره‌های پیش روی او در قیامت را خواهد گشود»، بیان کرد: خدمت به جامعه ایثارگری نعمت بزرگی است که خداوند به ما عنایت کرده است و باید قدردان آن باشیم، من هم به این دلیل در جمع شما عزیزان جانباز هستیم که گرهی از کار شما باز شود و در روز قیامت شما ما را شفاعت کنید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به رفع بسیاری از مشکلات جامعه ایثارگری و جانبازان از سال گذشته تاکنون اشاره کرد و افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که بسیاری از مشکلات نظیر مشکل بیمه مرتفع شده است. همچنین بیمه دی صدور کارت ویژه برای جانبازان ۷۰ درصد را در دستور کار قرار داده که خدمات ویژه‌ای برای این عزیزان ارائه شود.
وی افزود: تا پیش از این جانبازان عزیز مجبور بودند برای تهیه نیاز‌های درمانی خود به مراکز درمانی مراجعه کنند و پس از تهیه لوازم هزینه آن را دریافت کنند که این زیبنده جانبازان عزیز و بنیاد نبود، لذا مصوب کردیم که از تیرماه امسال مایحتاج بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی برخی جانبازان مانند جانبازان نخاعی را درب منازل ایشان تحویل دهند.
اوحدی در ادامه از تخصیص وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی با کارمزد ۴ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله به جامعه ایثارگری در سال جاری خبر داد و افزود: امسال همچنین برای اولین بار هزار میلیارد وام قرض‌الحسنه برای بیماران جانباز و ایثارگران واجد شرایط تصویب و ابلاغ شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن برشمردن برخی دیگر از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری در سال گذشته، گفت: دعا کنید خداوند این باور و اعتقاد را در وجود ما نهادینه کند که ما برای خادمی جامعه ایثارگری اینجا هستیم، که اگر غیر این باشد، زیان‌دیده هستیم.
معاون رئیس جمهور همچنین به همراه جمعی از معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع هیئت مدیره مرکز (دهکده) نشاط ولیعصر (عج) حضور یافت و ضمن تبریک دهه مبارک کرامت، گفت: برای ما توفیق بزرگی است که در شب میلاد ثامن‌الحجج، حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) در جمع جانبازان و خدمت‌کنندگان به ایشان هستیم. امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد از برکات دهه کرامت، به‌ویژه از وجود نعمت بزرگی که خداوند به مملکت ما عنایت کرده، بهره‌مند شویم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) درباره حضرت سیدالشهدا (ع) و تأثیر او بر راه انسان‌های آزاده، اظهار کرد: شاید تا پیش از انقلاب اسلامی درکی از این کلام نورانی حضرت ثامن‌الحجج (ع) نداشتیم، اما بعد از انقلاب مصادیق روشن آن را در حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهدا و ایثارگران شاهد بودیم.
معاون رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه جانبازان اشاره و تأکید کرد: جانبازان به‌ویژه جانبازان نخاعی و ویلچری شرایط ویژه‌ای دارند و درک ما از زندگی این عزیزان به اندازه همین دیدار‌های کوتاهی است که داریم. اما خداوند به ایشان عزت داده و همه در مقابلشان سر تعظیم فرود می‌آورند. همه جانبازان چشم بنده هستند و با تمام وجود در مقابل آن‌ها سر تواضع فرود می‌آورم.
اوحدی با اشاره به محول کردن اداره این مرکز توانبخشی به خود جانبازان، تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای نخستین بار اداره این مراکز را به جانبازان و جامعه ایثارگری سپرده است. باید در دیگر بخش‌های بنیاد هم این اقدام صورت گیرد و فعالیت‌ها به جانبازان عزیز سپرده شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه جانبازان را مصداق عینی آیه «فتبارک‌الله احسن الخالقین» خواند و افزود: خداوند به شما جانبازان عزت و سرمایه عظیمی داده است، این سرمایه عظیم را قدر بدانید و حفظ کنید.
در این دیدار که دکتر عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الله امانی مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار و حمیدعلی صمیمی مشاور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند؛ رئیس و چند تن از اعضای هیئت مدیره مرکز نشاط نیز به ارائه گزارش فعالیت‌های این مرکز پرداختند.
در انتها دستگاه ورزشی چندکاره بدنسازی ویژه جانبازان که با حمایت ریاست عالی بنیاد برای نخستین بار در داخل کشور تولید شده است، رونمایی شد.

 

ارسال نظر