شناسه خبر : 16196

اختصاصی چابک آنلاین؛

سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت بیمه‌ای در ایران بسیار اندک است

سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت بیمه‌ای در ایران بسیار اندک است

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین،اعتقاد چندانی به اضافه شدن تعداد شرکت‌های بیمه ای در کشور ندارد و گفته که بهتر است که شرکت‌های بیمه کوچکتر هم با یکدیگر ادغام شوند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "سیدمصطفی کیایی"، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین،به سرمایه مورد نیاز برای تاسیس یک شرکت بیمه در ایران اشاره کرد و گفت: هیچ جای دنیا اینگونه نیست و شرکت‌هایی با این سرمایه در رشد صنعت بیمه تاثیر گذار نیستند زیرا سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت بیمه ای در ایران بسیار اندک است.

وی،تاکیدکردکه رقم سرمایه اولیه شرکت‌های بیمه ای تازه تاسیس باید خیلی بیشتر باشد تا شرکت‌های بیمه قدیمی‌تر هم یا خود را به آن رقم سرمایه برسانند و یا با هم ادغام ‌شوند.

کیایی،با بیان اینکه افزایش سرمایه از محل دارایی‌ها را قبول ندارد، گفت: افزایش سرمایه از محل  آورده نقدی، افزایش سرمایه واقعی است.

 وی، گفت: موظفیم حداقل سرمایه‌ای که دولت برای  شرکت های بیمه ای تعیین کرده اجرایی کنیم، بنابراین شرکت بیمه اتکایی امین هم افزایش سرمایه در پیش دارد اما این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی است که امور آن انجام شده و پس از حسابرسی به مجمع  خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین،بیان کرد: در مصوبه هیات دولت ، سرمایه شرکت‌های بیمه اتکایی 500 میلیارد تومان تعیین شده که رقم بسیار کمی است،حال آنکه سرمایه شرکت‌های بیمه اتکایی زیر 2 هزار میلیارد تومان  هم اندک است.

وی، به ابتدای حضور خود در شرکت بیمه اتکایی امین اشاره کردو افزود: هنگامی که در این شرکت شروع به فعالیت کردم سرمایه شرکت 46 میلیون دلار بود و درحال حاضر به 13 میلیون دلار رسیده است.!

 

ارسال نظر