شناسه خبر : 16179

اختصاصی چابک آنلاین؛

حضور استارت‌آپ‌ها شکاف کدینگ واحد را مشخص کرد

حضور استارت‌آپ‌ها شکاف کدینگ واحد را مشخص کرد

قائم مقام مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات خبره،اظهارداشت که پس از حضور استارت‌آپ دیجیتال در صنعت بیمه شکاف کدینگ واحد مشخص شد وبرای پرداختن به موضوع کدینگ واحد درصنعت بیمه باید بیشتر به خواستگاه‌ها و نیازمندی‌های آن بپردازیم.

چابک آنلاین، زهرا نامداری،"مهدی ایمانی‌فر"، درپانزدهمین رویداد فیناپ با موضوع اینشورتک، با بیان اینکه " درحوزه تحول دیجیتال در مرحله اول از تفکر دیجیتال و پیاده سازی تفکر دیجیتال صحبت می‌ شود"، افزود: برای اینکه بتوان  تحول دیجیتال را پیاده سازی کرد باید بتوان تعامل دیجیتال بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر را ارتقا ببخشید.

وی، گفت:تحول دیجیتال و صحبت بین بازیگران مختلف امکان صحبت بین نرم‌افزارهای مختلف است و تازمانی که این زبان واحد که همان کدینگ واحد است بین شرکت‌های مختلف ایجاد نشده باشد نه یک بازیگری مشابه دیجیتال اگریگیتورهای بیمه( Insurance aggregator) می‌تواند با این تعداد شرکت بیمه صحبت کنند نه خود این شرکت‌های بیمه می‌توانند با هم و یا بیمه مرکزی صحبت کنند.

ازاگریگیتور (Aggregator) به  عنوان یک وبسایت و یا برنامه‌ای یاد می شود که در آن مجموعه‌ای از شرکت‌ها، برندها و موضوعات مشابه در کنار یکدیگر نمایش داده می شوند و امکان مقایسه و نرخ‌گیری آنلاین را برای کاربران فراهم می‌کنند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات خبره، بیان‌کرد: اگر از کدینگ واحد به عنوان یک ضرورت در زمینه مذکور صحبت می‌کنیم درواقع همان زبان واحدی است که بین بازیگران صنعت بیمه باید ایجاد شود و یک واقعیت هم این است که ایجاد این زبان یک دغدغه است و بروز نگاه داشتن آن یک دغدغه دیگر.

ایمانی‌فر، در رابطه با اینکه چرا تاکنون زبان واحد در صنعت بیمه ایجاد نشده است، گفت:هر شرکت بیمه برای صحبت با شبکه فروش و نماینده‌های خود یک زبان و کدینگ را درنظر می‌گیرد و این زبان در قسمت‌های مختلف آن سازمان جاری است و بیمه مرکزی هم برای مساله اتکایی خود نیاز دارد که یک زبان حداقلی ایجاد کند که با شرکت‌های بیمه گفتگو کند که این زبان قابل تسری بخشیدن برای کاربردهای دیگر نیست و تنها موضوع اتکایی را می‌تواند پیش ببرد.

وی، ادامه داد:هنگامی که موجودیتی مانند استارت‌آپ دیجیتال پیدا می‌شود که می‌خواهد برای 10تا20 شرکت بیمه عملیات صدور و خسارت انجام دهد، آن زمان است که تازه شکاف مشخص می‌شود، البته زبان‌های بخشی درون شرکت‌ها، زبان‌های اندکی تامین یافته‌تر و گفتگوهای ذیل سنهاب صورت می‌گیرد اما هیچکدام از اینها زبان اکوسیستم نیست.

قانم مقام مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات خبره،اظهارداشت: یکی از پایه‌های تحول دیجیتال شناخت است و شناخت هم قرار نیست که رودررو باشد یعنی دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند تابه‌واسطه دیتایی که وجود دارد به شناخت رسید اما مساله این است که در صنعت بیمه شناخت مساله نیست و تا زمان آمدن امثال استارت‌آپ‌ها نیاز آن هم احساس نشد.

 

ارسال نظر