شناسه خبر : 16164

اختصاصی چابک آنلاین؛

میزان خسارت شرکت‌های بیمه گر با پوشش طب سنتی کاهش می‌یابد

میزان خسارت شرکت‌های بیمه گر با پوشش طب سنتی کاهش می‌یابد

یک متخصص طب سنتی، با بیان اینکه اکثر خدمات طب سنتی تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر قرارندارد، گفت: هزینه های تشخیصی و درمانی در طب سنتی نسبت به طب جدید بسیار کمتر است.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، دکتر رضا ایلخانی درگفت وگو با چابک آنلاین، گفت: ضریب خسارت ( هزینه پرداختی نسبت به حق بیمه دریافتی) شرکت های بیمه گر با تحت پوشش قراردادن خدمات طب سنتی، کاهش می یابد. 

وی، با بیان اینکه هزینه های طب سنتی نسبت به طب جدید بسیار کمتر است، افزود: یکی از دلایلی که سازمان های بیمه گر تمایلی  به بیمه خدمات طب سنتی ندارند این تصور است که خسارت های پرداختی آنان بالا می رود، در حالیکه اینطور نیست. 

ایلخانی تصریح کرد: افراد مجاز به ارائه خدمات طب سنتی در کشور ما پزشکان متخصص طب سنتی و پزشکان عمومی  که دوره های مورد تایید وزارت بهداشت را گذرانده اند هستند و افراد مورد نظر در این گفتگو در ارتباط با سازمان ها و شرکت های بیمه گر این دو دسته هستند.

 وی گفت: سطح ارائه خدمات و نرخ خدمات توسط این دو گروه با هم متفاوت است که در آیین نامه های وزارت بهداشت اعلام شده است. 

این متخصص طب سنتی تاکید کرد که، خدمات پزشکان متخصص طب سنتی و پزشکان عمومی که دوره رسمی دیده اند لازم است که تحت پوشش بیمه (بیمه پایه و تکمیلی) قرار گیرد. 

ایلخانی، اظهارکرد: سازمان های بیمه گر پایه و شرکت های بیمه ای بازرگانی (تکمیلی) با تحت پوشش قراردادن خدمات طب سنتی به نفع خود و به نفع بیمه گذاران عمل کرده و از میزان خسارت پرداختی آنها کاسته می شود. 

وی در توضیح نظر خود بیان کرد: اتکاء خدمات متخصصین طب سنتی به پاراکلینیک (آزمایشگاه، رادیولوژی و...) بسیار کمتر از طب جدید است، علاوه بر اینکه داروهای تجویزی در طب سنتی در اکثر قریب به اتفاق، تولید داخل است و وابستگی به خارج ندارد.

این متخصص طب سنتی، اظهار کرد: ضمن اینکه اصلاح تغذیه در راس اقدامات درمانی پزشکان طب سنتی قرار دارد و این نیز از جمله علت های ارزان بودن خدمات طب سنتی محسوب می شود. 

ایلخانی خاطرنشان کرد که، اقدامات تشخیصی و درمانی جنبی طب سنتی، نرخ کمتری نسبت به موارد متناظر خود در طب جدید دارد.  

وی، گفت: درصدی از مردم به دلیل اینکه خدمات طب سنتی تحت پوشش بیمه نیست به پزشک طب سنتی مراجعه نمی کنند و در صورت تحت پوشش قرار گرفتن خدمات طب سنتی، مراجعه مردم بیشتر شده و به دلایلی که در بالا ذکر شد، هزینه های پرداختی شرکت های بیمه گر کاهش خواهد یافت.

 

ارسال نظر