شناسه خبر : 1614

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

راه‌اندازی صندوق بیمه قرآنیان در کشور

راه‌اندازی صندوق بیمه قرآنیان در کشور

عبدالهادی فقی‌زاده گفت:‌ صندوق بیمه قرآنیان کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالهادی فقی‌زاده در جریان سفر خود به استان در جمع فعالین قرآنی،‌ تأمین محتوای آموزشی متناسب با ظرفیت‌های موجود را یکی از اولویت‌های جدی معاونت قرآن و عترت وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اظهار کرد: ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش‌های قرآنی ضروری است.

وی، آموزش چهره به چهره را یکی از راهکارهای موثر در بحث آموزش قرآنی دانست و افزود: استفاده از اساتید مجرب برای تولید محتوای جدید و بروز قرآنی، مهمترین رسالت قرآنی است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که حمایت از برنامه‌های خاص قرآنی و هنری در اولویت اجرایی وزارت ارشاد است،‌گفت: با توجه به اجرای طرح ملی طراوات و آزمون سراسری قرآن و عترت، در فروردین ماه امسال حدود سه میلیارد تومان برای آزمون قرآن و عترت اعتبارات پرداخت شده است.

فقی‌زاده در ادامه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی صندوق بیمه قرآنیان در کشور، تصریح کرد: جایگاه فعالین قرآنی باید در جامعه بیش از پیش ارتقا یابد.

این مقام مسئول هم‌افزایی فعالین قرآنی را یکی از راهکارهای موثر برای ترویج فرهنگ قرآنی بین اقشار مختلف جامعه دانست و بیان کرد:‌ در صورت لزوم تسهیلات قرض الحسنه به موسسات قرآنی که قصد دارند با هم‌افزایی نهادهای اجتماعی و دینی فعالیت کنند ‌پرداخت می‌شود.

وی با بیان این‌که قرآن به زبان هنر بیان شده و دارای وجوه معنایی و محتوایی در حد اعجاز است،‌ گفت: قرآن باید به زبان هنر ترویج،‌ تبلیغ و توسعه پیدا کند.

معاون وزیر ارشاد با اشار به ضرورت در اختیار گرفتن هنرهای جانبی برای نهادینه کردن فرهنگ قرآن در جامعه،‌ خاطرنشان کرد:‌ نهج البلاغه یکی از منابع دینی و آموزشی غنی است که باید بین افراد جامعه نهادینه شود.

فقی‌زاده با بیان این‌که 480 کلمه قصار در نهج البلاغه وجود دارد،‌ اظهار کرد: ‌تاکنون برای بیش از 450 کلمه قصار نهج البلاغه مستندات قرآنی استخراج شده است.

این مقام مسئول در پایان با بیان این‌که مربیان صحیفه سجادیه در کشور حمایت می شوند،‌ گفت:‌ برگزاری جشنواره صحیفه پژوهی در دستور کار جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

ارسال نظر