شناسه خبر : 16064

۳۷ طرح جدید امسال توسط شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌شود

37 طرح جدید امسال توسط شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌شود

مراسم راه‌اندازی طرح مهر زندگی بیمه رازی با هدف تشویق خانوارها به ازدواج و فرزندآوری در محل بیمه مرکزی ایران رونمایی شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی ایران امروز در مراسم رونمایی از طرح «مهر زندگی» بیمه رازی گفت: شرکت‌های بیمه را مکلف کرده‌ایم هر سال یک محصول جدید ارائه کنند به گونه‌ای که امسال قرار است 37 شرکت بیمه‌ای، 37 طرح جدید برای طرح ارائه خدمات بیمه‌ای ارائه کنند.

به گفته وی گرچه در مجلس طرح حمایت از خانوارها در راستای رشد جمعیت شکل گرفته، اما چون در این طرح‌ها بار مالی به دوش دولت انداخته و دولت را مکلف کرده‌اند، بنابراین دولت هم می‌گوید منابع ندارم، در حالی که با بیمه‌های تجاری می‌توان با پول‌های خود خانواده‌ها در جهت حمایت از خانواده، ازدواج و فرزندآوری کمک گرفت.

ضریب نفوذ بیمه در جامعه 2.3 درصد است

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در جامعه هم اکنون 2.3 درصد است، گفت: طبق قانون برنامه ششم ضریب نفوذ باید به 7 درصد برسد، همچنین سهم بیمه‌های زندگی از مجموع پرتفوی بیمه‌ای که در حال حاضر 15.5 درصد است، این را هم باید به 50 درصد افزایش پیدا کند.

سلیمانی همچنین اضافه کرد: اخیرا بیمه توقف کسب و کار در شرایط کرونایی توسط بیمه توسعه راه‌اندازی شد و باید همه شرکت‌های بیمه‌ای هر سال طرح جدیدی به مردم ارائه کنند و در طرح بیمه کرونایی، 250 میلیارد تومان برای توقف کسب و کارها از طرف بیمه تعاون پرداخت شد.

وی همچنین در مورد صندوق‌های بیمه بازنشستگی گفت: سال 83 تحلیلی در سازمان تامین اجتماعی ارائه شده بود که اگر در ازای 7 شاغل یک بازنشسته مستمری بگیرد، اوضاع صندوق بازنشستگی سربه سر می‌شود و وقتی در مقابل یک بازنشسته 6 کارگر باشند، به زیان می‌رسند، در حالی که اکنون در مقابل 4 بیمه شده یک بازنشسته وجود دارد، بنابراین صندوق‌های بیمه تامین اجتماعی دچار کسری شدید هستند که یا باید از دولت کمک بگیرند و یا با فروش دارایی‌های خود آن را جبران کنند که نمونه آن سال گذشته شستا در بورس عرضه شد تا بخشی از مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی را جبران کند.

بهترین روش برای حمایت از خانوارها جهت فرزندآوری طراحی بیمه‌های زندگی است

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: ماهانه 83 هزار نفر در کشور متولد می‌شوند که باید با بیمه‌های زندگی بتوانیم این رقم را به 100 هزار تولد در ماه برسانیم؛ یعنی به این طریق میزان زاد و ولد را بین 10 تا 20 درصد ارتقاء دهیم. الان در کشور چین 1.3 میلیارد نفری صحبت از خانوارهای با 3 فرزند می‌شود.

سلیمانی گفت: بحث رشد جمعیت مورد توجه مقام معظم رهبری هم قرار دارد و بهترین روش برای حمایت از خانوارها جهت فرزندآوری طراحی بیمه‌های زندگی است.

وی این را هم گفت: برنامه راهبردی 5 ساله تا سال 1404 برای صنعت بیمه تهیه شده که شرکت‌های بیمه با تنوع خدمات ضریب نفوذ بیمه را افزایش دهند تا بتوانیم ضریب نفوذ 7 درصد را که در برنامه ششم هدف‌گذاری شده را محقق کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر 40 شرکت تقاضای ایجاد شرکت‌های بیمه‌ای ارائه کردند که فرایند جدی و طولانی شامل طرح‌های تجاری، صلاحیت اعضا، معارضات پولشویی بررسی می‌شود که تاکنون 4 شرکت مجوز تاسیس گرفته‌اند.

سلیمانی در مورد حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت‌های بیمه‌ای گفت: طبق مصوبه جدید بیمه مرکزی شرکت‌های بیمه‌ای مختلط حداقل سرمایه‌شان از 150 به 300 میلیارد تومان، بیمه اتکایی از 250 میلیارد به 500 میلیارد تومان افزایش یافته است و این کفایت سرمایه حتی برای شرکت‌های موجود هم تا اردیبهشت سال آینده باید رعایت شود.

دو آیین‌نامه صندوق بیمه حوادث طبیعی تصویب شده است

وی همچنین گفت: صندوق بیمه حوادث طبیعی با مصوبه مجلس شکل گرفته و تاکنون دو آیین‌نامه آن را تصویب کردیم. در خرداد ماه هیات امنای این صندوق تشکیل جلسه می‌دهد. تاکنون دو جلسه هیات امنا برگزار شده و در واقع این صندوق از ابتدای سال جاری شکل گرفته، سومین جلسه هیات امنای صندوق هم به زودی برگزار می‌شود.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر 15.5 درصد از پرتفوی صنعت بیمه مربوط به بیمه‌های زندگی است و 4 شرکت بیمه خاورمیانه، بیمه باران، بیمه کاریزما و بیمه فردا در بخش تخصصی بیمه زندگی فعالیت می‌کنند.

سلیمانی همچنین در مورد نقش بیمه‌های زندگی در تامین آینده بازنشستگان گفت: هدف بیمه‌های زندگی این است که در کنار مستمری بازنشستگی که از صندوق‌های بازنشستگی دریافت می‌شود، با سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بیمه زندگی مبلغی هم در دوران بازنشستگی کمک شود، به گونه‌ای که در برخی کشورها میزان پرداختی شرکت‌های بیمه زندگی معادل و حتی بیشتر از مستمری صندوق‌های بازنشستگی است.

وی گفت: در حال حاضر 15 شرکت جدید متقاضی رشته بیمه زندگی، 20 متقاضی برای بیمه‌های اتکایی و 5 تقاضا هم برای شرکت‌های بیمه‌ای مختلط تقاضا داده‌اند.

در این مراسم علی جباری مدیرعامل بیمه رازی گفت: طرح بیمه زندگی از دوران ازدواج و از دوران بارداری شروع می‌شود و تا دوران نوجوانی برای فرزند ادامه دارد که برای هر سن از زندگی خطرات مختلف را تحت پوشش قرار می‌دهد، مهم‌ترین این ریسک‌ها برای درمان و پس‌انداز خانوار است و در سنین تحصیل هم می‌تواند برای کمک هزینه تحصیل فرزندان خدمات ارائه کند.

مدیرعامل بیمه رازی تصریح کرد: طبق آمار ماهانه 82 هزار ازدواج صورت می‌گیرد و ماهانه 91 هزار نوزاد به دنیا می‌آیند و در بیمه مهر زندگی بیمه رازی هدف‌گذاری کرده‌ایم که هر ماه 173 هزار خانوار ایرانی را تحت پوشش قرار دهیم.

وی همچنین گفت: بیمه مهر زندگی بیمه رازی به خانوارها کمک می‌کند از نگرانی در مورد فرزندآوری خارج شوند و تا سنین نوجوانی فرزندان را تحت پوشش قرار می دهد.

جباری همچنین گفت: فروش بیمه‌نامه‌ها به صورت الکترونیک شده و طرح مهر زندگی بیمه رازی برای رفع نگرانی از آینده خانوارهای ایرانی طراحی شده است.

ارسال نظر