شناسه خبر : 16060

۳۴ درصد از جامعه روستاییان و عشایر کشور زیر پوشش بیمه قرار دارند

۳۴ درصد از جامعه روستاییان و عشایر کشور زیر پوشش بیمه قرار دارند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: بیشترین رشد بیمه‌شدن عشایر و روستاییان کشور در سال گذشته متعلق به اصفهان بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی شیرکانی روز سه‌شنبه در نشست اعضای کارگزاری‌های بیمه روستایی و عشایری استان اصفهان افزود: این امر نشان‌دهنده تحقق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این استان است.

وی تصریح کرد: میزان پوشش بیمه‌ای روستاییان و عشایر در این استان رشد خوبی داشته و در صورت ادامه این روند، در سال‌های آینده، اصفهان جزو پنج استان برتر کشور قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: جایگاه پوشش بیمه‌ای اصفهان زیبنده این استان نبود اما سال گذشته با اتخاذ تمهیدات لازم، اتفاقات خیلی خوبی در این استان رُخ داد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به افزایش آمار جامعه زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور بیان کرد: سال گذشته تعداد افراد بیمه شده فعال کشور ۲۳۶ هزار نفر افزایش پیدا کرد که نوعی رکورد در طول عمر این صندوق محسوب می‌شود و این امر نشانه افزایش آگاهی مردم و استقبال آنها از خدمات صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.

وی اضافه کرد: مردم خدمت بیمه‌ای را بصورت آنی می‌نگرند و بیمه را تنها با بیمه درمان می‌شناسند و از بیمه‌های اجتماعی شناخت کمتری دارند با این وجود، شناخت عمومی روز به روز و به مرور در حال افزایش است.

شیرکانی یادآور شد : استان‌های آذربایجان شرقی، کردستان، همدان و آذربایجان غربی بعنوان استان‌های برتر محسوب می‌شوند و بیشترین پوشش بیمه‌ای را در کشور دارند و استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر، خوزستان و کرمان از کمترین میزان پوشش بیمه‌ای برخوردارند.

۱.۵ میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه روستایی هستند

 مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور ادامه داد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه شده فعال و بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عضو صندوق هستند که حدود ۶۰۰ هزار نفر از آنها بصورت اختیاری و به نحوی عضو سیال بیمه محسوب می‌شوند.  

وی افزود: ۳۴ درصد از جامعه روستاییان و عشایر کشور بر اساس "ضریب خانوار" و حدود ۱۵ درصد از این جامعه بر اساس "نفرات"، بطور تقریبی زیر پوشش بیمه قرار دارند.

شیرکانی گفت: امروز بیش از ۱۳۰ هزار مستمری بگیر بیمه روستاییان و عشایر در کشور وجود دارد که در دسته‌های مستمری بگیر سالمندی(بازنشسته)، فوتی و از کارافتاده و بازنشستگی پیش از موعد، خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت: یکهزار و ۷۸۰ کارگزاری در کل کشور وجود دارد که از این تعداد ۴۹ کارگزاری فعال در استان اصفهان مستقر است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به مهمترین درخواست‌های کارگزارن در نشست امروز گفت: بیشترین مشکل کارگزاران بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان در زمینه‌ تبلیغات و بازاریابی و انفصال درمان از بیمه اجتماعی بود که ابزار مهمی در دست کارگزاران محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از کارگزاران استان اصفهان هم درخواست‌هایی در زمینه میزان حق‌الزحمه و نحوه پرداخت آن داشتند که در این زمینه تمهیداتی در صندوق در حال اجراست و بزودی این مشکل برطرف خواهد شد.

نشست اعضای کارگزاری های بیمه روستایی و عشایری استان اصفهان با موضوع تعیین سیاست‌ها و راهبردهای سال ۱۴۰۰، شفاف‌سازی منابع مالی صندوق و تقدیر از کارگزاران برتر سال ۱۳۹۹، امروز با حضور مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور در هتل آسمان اصفهان برگزار شد.

 

ارسال نظر