شناسه خبر : 16040

متوسط حقوق بازنشستگان کشوری به ۷ میلیون و ۲۷۸ هزار تومان رسید

متوسط حقوق بازنشستگان کشوری به 7 میلیون و 278 هزار تومان رسید

معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه میانگین حقوق بازنشستگان دولتی اعم از کشوری و لشگری ۲ میلیون تومان بالاتر از بازنشستگان تامین اجتماعی است، گفت:‌ تعداد مستمری بگیران در دولت یازدهم و دوازدهم ۵۰ درصد بیشتر شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس،‌ حمید پوراصغری معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و و بودجه کشور در نشست خبری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه رفاه اجتماعی به محورهای حمایت اجتماعی و معیشت، حمایت از بازنشستگان و اقدامات دولت در دوره کرونا اشاره کرد و گفت: تعداد خانوارهای تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی از 2.2 میلیون خانوار در سال 92 به 3.3 میلیون خانوار افزایش داشته که 50 درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین میزان مستمری خانوارهای پنج‌نفره تحت پوشش نهادهای حمایتی از 75 هزار تومان به یک‌میلیون و 100 هزار تومان در سال 1400 رسیده است. 

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد پرداختی به مددجویان به حداقل دستمزد در سالهای 92 تا 94 اشاره کرد و گفت: نسبت مستمری پرداختی به حداقل دستمزد در سال 92، 11.29 درصد بوده که در سال 1400 به 27 درصد افزایش یافت. 

1760 میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت شد

وی در مورد حمایت از بازنشستگان طبق ماده 30 قانون برنامه ششم که دولت مکلف به برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها است، پرداخت و یادآور شد: برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال 1399 بالغ بر 34 هزار و 500 میلیارد تومان به صندوق کشوری و لشکری پرداخت شد و همچنین 73 هزار و 850 میلیارد تومان برای امسال درنظر گرفته شده است.  علاوه بر آن،‌ برای بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی نیز 11 هزار میلیارد تومان درسال 99 پرداخت شد و برای امسال 42 هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شد. 

متوسط حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری سال 98، 3 میلیون و 295 هزار تومان بوده که در سال 1400 با رشد 120 درصدی به 7 میلیون و 278 هزار تومان افزایش یافت. همچنین برای بازنشستگان تأمین اجتماعی، امسال این رقم به 5 میلیون تومان رسیده است. 

معاون سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اقدامات حمایتی دولت در دوران کرونا افزود: 1760 میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت شد، 1635 میلیارد تومان بسته حمایتی اقشار آسیب‌پذیر اختصاص یافت، 23 هزار و 100 میلیارد تومان بسته تسهیلاتی ارزان قیمت در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد. 14 هزار میلیارد تومان پرداخت حمایت معیشتی برای 34 میلیون نفر از دهک‌های درآمدی پائین تخصیص یافت. همچنین تسهیلات 6 تا 16 میلیون تومانی برای 370 هزار متقاضی که کسب و کار آنها بر اثر شیوع کرونا آسیب بیشتری دیده بود پرداخت شد. بنابراین از تعداد 840 هزار متقاضی، 560 هزار متقاضی واجد شرایط به بانکها معرفی شدند که تاکنون 380 هزار نفر تسهیلات دریافت کردند. 

پوراصغری به آموزش عالی، پژوهش و فناوری در دولت یازدهم و دوازدهم پرداخت و یادآور شد: تعداد دانشجویان سال 99، 3 میلیون و 182 هزار نفر بوده که نسبت به سال 92 به بیش از یک‌میلیون و 200 هزار نفر کاهش یافته است. سهم دانشجویان تحصیلات تکمیلی از کل دانشجویان در سال 99 نسبت به سال 92، 1.8 دهم برابر شد. همچنین در این دوره سهم دانشجویان خارجی از کل دانشجویان در سال 99 به 8 دهم درصد رسیده که نسبت به سال 92 چهار برابر شده است. 

رتبه ایران در شاخص جهانی نوآوری 46 درصد ارتقا یافت

وی با بیان اینکه سهم بودجه تحقیقات از بودجه عمومی کل کشور 40 درصد در سال 99 افزایش یافته است، گفت: نسبت اعتبارات تحقیق و توسعه دولتی به تولید ناخالص داخلی از سال 92 تا 99 بیش از 23 درصد ارتقا یافت که البته سال 96 این نسبت بیش از سال 99 بوده است.

شاخص تعداد پژوهشگران به یک‌میلیون نفر جمعیت بیش از دو برابر شده است و تعداد مقالات دانشمندان ایرانی در پایگاه ISI دو برابر شد. 

پوراصغری با بیان اینکه رتبه ایران در شاخص جهانی نوآوری 46 درصد ارتقا یافته است، گفت: ایران از نظر کمیّت تولید دانش بشری در مقام شانزدهم قرار گرفت و در تولید مقالات علمی براساس پایگاه اکسپوپوس پانزدهم است. تعداد پارکهای علم و فناوری 20 درصد رشد نشان می‌دهد و تعداد شرکتهای دانش‌بنیان نیز 100 برابر شده است. اشتغال مستقیم در شرکتهای دانش‌بنیان از 2 هزار نفر در سال 92 به 350 هزار نفر در سال 99 رسید. در آمد این شرکتها نیز به 150 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. 

 

  • ناشناس

    این همه نبلیعات کردن مسولین وگفتن که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی راباکشوربرابرخواهند کرد الان متوسط حقوق کشوری حدودا ۸مدلیون شده است اماتامین اجتماعی ها حدودحقوق انها از۳ملیون تومان درسال۱۴۰۰ بالاترنرفته است یک تحقیق کلی انجام گیرد صدق حرفهایم نزدمسولین ثابت می شود

  • ناشناس

    کاشکی ی آمارم از افزایش حقوق کارافتادگان می دادید این قشر ۱۴۰ هزار نفری که تواناییه کار ندارنند چه گناهی کردنند که دچار آسیب شدنند

  • ل کارمون جز کارهای سخت وزیان اوربود چرا برای هیچ مبلغی اضاف

    سلام چرا همه چیز افزایش پیدا می کند اما دو چیز خدراشکر ثابت هست یک یارانه دو نرخ سپرده های بانکی مردم نزد بانکها

  • اقبالی

    لطف کنید ی فکری هم ب حال مستمر بگیرانی ک حقوق بینشان تقسیم میشود داشته باشید با توجه ب تورم گشور
    متچکرم

  • زه

    کشوری فوق العاده شغل مراقبت پرواز رو که تمام دنیا از مشاغل سخت هست در بازنشستگی لحاظ نکرد ومارو بدون این همسان سازی کرد با سی سال سابقه راضی نیستم جوانی وسلامتی ما در حرفه تباه شد

  • ****

    باسلام و احترام فراوان
    حقوق بازنشستگان کشوری هنوز هم زیر خط فقر است

  • بازنشسته

    سلام خسته نباشید
    من خانم بازنشسته تآمیین اجتماعی هستم با60 سال سن که بعلت بیماری در زمان کرونا مجبور به بازنشستگی با10 سال شدم
    چرا فاصله حقوق بین 10 ساله ها با 20 ساله ها اینقدر زیاد هست ولی بین20 ساله ها با 30 ساله ها زیاد نیست وهمه عیدی وپا داش واضافه حقوق برای آنها کامل پرداخت می‌شود ولی برای ما نه

  • بازنشسته

    فکری بحال ما بازنشسته 10 ساله تآمیین اجتماعی هم بکنید
    اگه مجبور نبودم وتوان کار داشته هیچوقت با10 سال خودرا بازنشسته نمیکردم
    خواهش میکنم حقوق مارو هم طوری اضافه کنید تا بتوانیم زندگی کنیم

  • سید محمد رضا کوثر

    سلام من کل حقوق دریافتی ام ۴ میلیون شدهباز هم تشکر ولی خدایی تواین اوضاع گرانی با چهار سر عائله باید چکار کرد

  • فروتن

    بسیارعالی خسته نباشید

ارسال نظر