شناسه خبر : 16031

کارگران دارای کارت مهارت آموزش فنی تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند؟

کارگران دارای کارت مهارت آموزش فنی تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند؟

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تشریح جزییات طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی پرداخت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، علی بابایی کارنامی در تشریح جزییات طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی که در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است، به خانه ملت، گفت: هم‌اکنون حدود یک میلیون کارگر ساختمانی در کشور داریم که برای بهره‌مندی از پوشش بیمه پشت نوبت سازمان تامین اجتماعی هستند. 

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دلیل اینکه کارگران ساختمانی پشت نوبت بیمه مانده‌اند این است که اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی که در گذشته تصویب شده است به علت کمبود منابع با مشکل مواجه شده است. 

وی تصریح کرد: پیشنهاد ما در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی این است که برای ایجاد منبع درآمد پایدار برای اجرای این قانون به ازای متوسط هر متر مربعی از ساختمان حدود ۱۵۰ هزار تومان به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز شود. 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: برای محاسبه این مهم، کمیته‌ای متشکل از وزارت راه وشهرسازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انجمن‌های کارگری و کارفرمایی و سازمان نظام مهندسی تشکیل شده است تا بر اساس شاخص جغرافیا و مناطق مختلف شهری و روستایی و نوع قیمت تمام شده برای ساخت ساختمان‌ها، شاخص‌های لازم جهت تعیین مبالغی که باید به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود را مشخص کند. 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بر اساس این طرح، سازمان تامین اجتماعی مکلف می‌شود همه کارگرانی که کارت مهارت آموزش فنی و حرفه‌ای دارند اما تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند را تحت پوشش قرار دهد.

 

ارسال نظر