شناسه خبر : 16016

پرداخت سریع خسارت از نکات کلیدی در انتخاب یک شرکت بیمه است

پرداخت سریع خسارت از نکات کلیدی در انتخاب یک شرکت بیمه است

رئیس سندیکای شرکت‌های بیمه‌گر در چهارمحال و بختیاری در خصوص مسئله کلاهبرداری شرکت‌های تجاری بیمه، گفت: افراد حق دارند در رابطه با هر شرکت بیمه‌گذار اطلاعات کسب کنند و پیشینه آن را مورد بررسی قرار دهند، اما نمی‌توان با قطعیت نظر داد که یک شرکت بیمه ممکن است کلاهبردار باشد و مسئله اعتمادسازی در قبال ارائه خدمات بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، اقدام صابریان درخصوص انتخاب شرکت‌های تجاری بیمه‌ای توسط افراد، اظهار کرد: انتخاب هر بیمه تجاری، بستگی به میزان خدمات آن شرکت بیمه دارد، تعدد دفاتر آن بیمه و به‌عبارتی در معرض دید بودن دفاتر نیز در مرحله بعد انتخاب قرار می‌گیرد.

رئیس سندیکای بیمه‌های چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رفتار بیمه‌کنندگان شرکت بیمه بسیار مهم است، افزود: این مسئله در جذب مشتری اهمیت بالایی دارد، دارا بودن سابقه زیاد شرکت بیمه‌گذار نیز اشتیاق افراد را برای انتخاب نوع بیمه بالا می‌برد و بیمه‌ای که سابقه کاری کمی دارد، قطعا نمی‌تواند به سطح بالای کیفیت خدمات برسد.

وی پرداخت سریع و درست خسارت را یکی از نکات کلیدی در انتخاب یک بیمه دانست و یادآور شد: مردم به امید دریافت خدمات در زمان بروز مشکل، بیماری و حادثه، حق بیمه پرداخت می‌کنند، البته امکان دارد خدمات ارائه شده توسط شرکت بیمه‌گذار محدود باشد و این موضوعات به‌صورت کشوری مصوب آن بیمه باشد، در این بین سرعت عمل در کار نیز مهم است که مراحل پرونده‌سازی و ارائه خدمات به مشتری توسط شرکت در کمترین زمان ممکن انجام شود.

صابریان اضافه کرد: پشتوانه مالی یک شرکت بیمه‌گذار بسیار مهم است، مسلما شرکتی که حق بیمه بسیاری دریافت می‌کند، خدمات بیشتری نیز به بیمه‌شوندگان ارائه می‌دهد.

رئیس سندیکای بیمه‌های چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باتوجه به نوع بیمه، کیفیت و خدمات آن نیز تعیین می‌شود، گفت: ممکن است یک برند بیمه در موضوع آتش‌سوزی حرف نخست را بزند و در بیمه عمر، شرکتی دیگر زبانزد باشد.

وی در خصوص مسئله کلاهبرداری شرکت‌های تجاری بیمه‌‍گذار، گفت: افراد حق دارند درباره هر نوع بیمه اطلاعات کامل کسب کنند و پیشینه آن شرکت بیمه‌گذار را مورد بررسی قرار دهند، اما نمی‌توان با قطعیت نظر داد که یک شرکت بیمه ممکن است کلاهبردار باشد و مسئله اعتمادسازی در قبال ارائه خدمات بسیار حائز اهمیت است.

وی درباره بیمه عمر، توضیح داد: عمده زمینه کاری بیمه عمر مربوط به سرمایه‌گذاری است و این بیمه باید بتواند خدمات خود را به‌صورت شفاف ارائه دهد تا مردم نسبت به دریافت خدمات آن نیز در سال‌های آینده، اطمینان حاصل کنند.

صابریان با بیان اینکه بیمه تامین اجتماعی برای درمان و بازنشستگی افراد است، ادامه داد: این بیمه ربطی به شرکت‌های تجاری بیمه ندارد و عملکرد آن مجزا است.

رئیس سندیکای بیمه‌های چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر  اعضای یک صنف مورد حمایت بیمه نباشند، می‌توانند برای بیمه کردن خود به‌صورت دسته‌جمعی اقدام کنند تا از تخفیفات مربوطه برخوردار شوند.

 

ارسال نظر