شناسه خبر : 15996

۱۰۰ درصد مطالبات بیمه دی پرداخت شد

۱۰۰ درصد مطالبات بیمه دی پرداخت شد

سعید اوحدی گفت: ۲۰ هزار نفر، مشمول پاداش بازنشستگی هستند که امسال برای اولین بار، پرداخت خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: از سال ۱۳۹۱، بخشی از مطالبات پرداخت نشده بود که با حمایت دولت و سازمان برنامه و بودجه، توانستیم در سال ۱۳۹۹، ۸ هزار میلیار از معوقات بنیاد شهید به جامعه ایثارگری و به دستگاه‌هایی که مطالبات داشتند را پرداخت کنیم.

وی افزود: هم چنین در ۲۲ اسفند ۹۹، ۵۲ طرح در حوزه‌های اقتصادی، درمانی و آموزشی افتتاح شدند که زمینه اشتغال را برای ۳۰۰۰ نفر از جامعه ایثارگری ایجاد کردند.

اوحدی عنوان کرد: در سال گذشته، در حوزه درمانی، ۹۰۵ تخت به تخت‌های بیمارستان‌های بنیاد شهید اضافه شده است که ۱۵۰ عدد از آن ها، تخت‌های مراقبت ویژه اند.

 ۶۱ هزار و ۵۰۰ پرونده در کمیسیون پزشکی مطرح شد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: علی رغم کرونا، ۶۱ هزار و ۵۰۰ پرونده در کمیسیون پزشکی مطرح شدند که نسبت به سال قبل، ۱۰ درصد افزایش داشته ایم. برنامه برای سال ۱۴۰۰ نیز، تشکیل بیش از ۷۰ هزار پرونده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته، ۱۰۰ هزار برنامه پایش سلامت با حضور پزشکان در منازل خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان انجام شد و برای سال ۱۴۰۰ نیز، ۲۰۰ هزار برنامه هدف گذاری کرده ایم.

اوحدی افزود: با همکاری بیمه دی، پرونده الکترونیکی سلامت برای همه در نظر گرفته ایم که بتوانیم پیگیر سلامت آن‌ها باشیم. سال گذشته، فقط ۲ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد داشتیم؛ در صورتی که امروز، تعداد این مراکز به ۸۰۰۰ مورد رسیده است.

وی تصریح کرد: هزینه کسانی که به مراکزی خارج از طرف قرارداد مراجعه کرده اند، درب منزل آن‌ها پرداخت خواهد شد. هم چنین شماره تلفن ۲۶۷۱، به صورت شبانه روزی پاسخ گوی جامعه ایثارگری است.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: ۱۰۰ درصد مطالبات بیمه دی هم با درمانگاه‌ها و هم با داروخانه‌ها پرداخت شده است. بیمه دی، ۹۰۰ نمایندگی، ۴۸ شعبه و ۷۵۰ میز خدمت در ساختمان‌های بنیاد شهید دارد.

سعید اوحدی گفت: با همکاری بیمه دی، قرار است خدمات بیمه‌های مختلف از جمله، حادثه، شخص ثالث، تکمیلی، بدنه خودرو و منازل، به صورت قسطی و با تخفیف ویژه و کم کردن اقساط از حقوق‌ها ارائه شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: در سال گذشته، به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، ۴۰ عنوان برنامه با ۱۴۰ هزار اجرا در کشور داشتیم. زمینه حضور ۱۱ هزار نفر از افراد جامعه ایثارگری را در اردو‌های فرهنگی، آموزشی و تفریحی علی رغم کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فراهم کردیم. امسال هم برنامه داریم این عدد را تا سقف ۴۰ هزار نفر افزایش دهیم.

وی افزود: در سال گذشته، مسئولیت تدوین سند ملی جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت، به بنیاد شهید واگذار شد. این سند در ۵ فصل تدوین و تحویل شورای عالی انقلاب اسلامی داده شده است و منتظر تقویب آن‌ها هستیم. قالب این سند را توسعه ارزش‌های مقاومت قرار داده ایم.

سعید اوحدی تصریح کرد: در سال جاری، تخصیص‌های بودجه مان را به موقع دریافت کرده ایم و امسال به هیچ عنوان شاهد انباشته شدن بدهی‌های بنیاد شهید نخواهیم بود.

شرایط واگذاری خودرو مخصوص به جانبازان نخاعی مشخص شد

وی افزود: تفاهم نامه جدیدی با وزارت صمت بسته ایم که طبق آن، شرایط واگذاری خودرو مخصوص به جانبازان نخاعی مشخص شده است.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: در سال گذشته، طی ۳۰ سفر استانی، ۷۰ هزار زمین برای تامین مسکن، در تملک بنیاد شهید قرار گرفت. به طور متوسط، ۲۰۰ درصد افزایش وام مسکن در نظر گرفته ایم و ۷۰ هزار فقره وام مسکن مصوب شده است. هم چنین، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پشتیبانی از اشتغال پایدار در نظر گرفته شده است.

سعید اوحدی گفت: جانبازان قطع نخاعی، شرایط خاص و پیچیده ای دارند. در سال های گذشته، از آن ها می خواستیم به بنیاد شهید مراجعه کنند؛ اما الآن سامانه ای ایجاد شده که تجهیزات پزشکی درب منزل آن ها، تحویل داده می شود.

وی تصریح کرد: رویکرد ما در سال ۱۴۰۰، تجلیل از جانبازان با مشارکت خود آنهاست. ما ۱۱۷ تشکل جامعه ایثارگری داریم. برای نخستین بار، مجموعه موسسه توان بخشی ایثار (مخصوص جانبازان)، دارای هیئت مدیره با اعضای جانبازان قطع نخاعی ۷۰٪ به بالا است.

 

ارسال نظر