شناسه خبر : 15982

کارانه پزشکان تامین اجتماعی به ایستگاه پایانی رسید

کارانه پزشکان تامین اجتماعی به ایستگاه پایانی رسید

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: توجه به وضعیت معیشت کارکنان، پزشکان و پرستاران در دستور کار سازمان است که در این ارتباط پس از ماه‌ها آیین نامه نظام پرداخت کارانه به پزشکان این سازمان نهایی شده و هفته قبل نیز به تصویب هیات امنا رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، هوشنگ فولادی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران تامین اجتماعی در استان بوشهر افزود: آیین نامه یاد شده امروز و فردا برای اجرا ابلاغ خواهد شد که دغدغه پزشکان مبنی بر فاصله گرفته درآمدهای آنها از پزشکان بخش دولتی است، پاسخ داده خواهد شد و انگیزه‌ای مضاعف برای خدمت آنها در مراکز ملکی سازمان از جمله بیمارستان‌هایی مانند نبی اکرم عسلویه (استان بوشهر) خواهد بود.

وی بیان کرد: در بحث کارکنان نیز افزایش احکام کارکنان حوزه درمان در وزارت بهداشت و بیمارستان‌های دانشگاهی نشست‌های فشرده‌ای برگزار شده که از این هفته مصوبه‌های آن ابلاغ خواهد شد.
فولادی ادامه داد: بحث مزایای مشاغل سخت و زیان آور به عنوان مطالبه پرستاران از سوی واحد حقوقی سازمان در حال پیگیری  است تا به شکلی قانونمند به آن پاسخ داده شود.
وی گفت: در متناسب سازی میزان دریافتی کادر درمان در مقایسه با کادر درمان وزات بهداشت اتفاق خوبی افتاده که در نتیجه آن این تفاوت به حداقل خواهد رسید.
فولادی اظهار داشت: در بحث ۵۰ درصد فوق العاده ویژه‌ای که در وزارت بهداشت و درمان پرداخت شد این موضوع در دست پیگیری است که این افزایش در حوزه درمان تامین اجتماعی به شکلی انجام شود تا کارکنان حوزه بیمه‌ای را نیز شامل شود.
وی بیان کرد: موضوع‌‎های حق اشعه، فوق العاده مناطق جنگی، حق شیفت و نوبت کاری که مطالبه کارکنان حوزه درمان است نیز پیگیری آن در حال انجام است.
فولادی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در موج سوم بیماری کرونا در آبان ماه سال گذشته برخی از بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی با کمبود اکسیژن مواجه بودند که با تامین اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی نسبت به تامین این کمبود اقدام شد.
وی افزود: با این اقدام بیمارستان‌های تامین اجتماعی کشور در موج چهارم بیماری کرونا بسیار خوش درخشیدند و آمار مرگ و میر بیماران در بیمارستان‌های سازمان به میزان قابل توجهی در مقایسه با سایر بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرد.
فولادی اظهار داشت: همچنین با هدف تکمیل و بروزرسانی سیستم تهویه بیمارستان‌‎های تامین اجتماعی ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرد.
وی تصریح کرد: در سال گذشته یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه سطح بندی هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به حوزه درمان اختصاص داده شد.
فولادی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی با بیش از ۱۱ هزار تخت بیمارستانی نزدیک به ۱۵ درصد از بسته‌های خدمتی و تولید درمان کشور را عهده دار است.
وی گفت: این سازمان در حوزه درمان مستقیم با ۷۷ بیمارستان ملکی و ۳۰۸ مرکز درمانی سرپایی(از درمانگاه‌‌های سطح یک عمومی گرفته تا درمانگاه‌‌های تخصصی، پلی کلینیک و مراکز جراحی محدود) و در مجموبه بیمه شدگان ارائه خدمت مستقیم دارد.
فولادی افزود: در طرح نظام سطح بندی و توسعه ۵۵۱ تخت بیمارستانی در سازمان تامین اجتماعی با پیگیری‌‌های خوبی که از سوی زهرا نویدی فر مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در سال گذشته انجام شد حدود یک پنجم این تخت‌‌ها به استان بوشهر اختصاص پیدا کرد.
وی یادآور شد:  در استان بوشهر تا قبل اجرا طرح توسعه‌‌ای توسط سازمان اجتماعی ۲۶۰ تخت بیمارستانی ارائه خدمت داشت که با ۱۰۰ تختی مه به مجموع تخت‌های درمانی تامین اجتماعی در این استان اضافه شد شمار آن به ۳۶۰ تخت افزایش پیدا کرد.
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: بزودی نیز چند تخت ویژه نیز در بیمارستان مهر برازجان به بهره‌‌برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: در ۲۹ بیمارستان کشور مصوب شد درمانگاه‌‎های داخلی بیمارستان به محوطه بیمارستان منتقل شود که این طرح در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر اجرایی خواهد شد.
فولادی اظهار داشت: افزایش ساعت کاری و افزایش سطح برخی از مراکز  درمان سرپایی در دستور کار سازمان قرار گرفته است که در استان بوشهر نیز پنج مرکز متقاضی اجرای این طرح هستند.
وی گفت: از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان بوشهر ۸۳ درصد آن در پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند که این نسبت در هیچکدام از استان‌های کشور وجود ندارد.
در این آیین عباس دیری به عنوان مدیرکل سازمان تامین اجتماعی و سید جواد رکاب‌پور به عنوان مدیر درمان تامین اجتماعی معرفی شدند و از تلاش‌‌های عبدالله شیرکوند به عنوان مدیرکل سابق و زهرا نویدی فرد به عنوان مدیر سابق درمان تامین اجتماعی در استان بوشهر تجلیل شد.

 

ارسال نظر