۵۲ هزار خانوار معیشت بگیر کمیته امداد دارای بیمه حوادث هستند

۵۲ هزار خانوار معیشت بگیر کمیته امداد دارای بیمه حوادث هستند

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از بهره مندی بیش از ۵۲ هزار خانوار تحت حمایت از خدمات بیمه حوادث خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به شرایط، ضوابط و فرایند اجرایی پرداخت کمک هزینه جبران خسارت به مددجویان آسیب دیده، گفت: بیمه حوادث برای مددجویان شهری شامل ساختمان، تأسیسات و وسایل منزل است و برای روستاییان نیز شامل ساختمان، وسایل منزل، تأسیسات محل سکونت و محل نگهداری احشام است.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۵۲ هزار خانوار معیشت بگیر در کمیته امداد استان تهران دارای بیمه حوادث هستند.

پرپنچی با بیان خطراتی که به علت آن‌ها کمک هزینه جبران خسارت تعلق می‌گیرد، افزود: آتش سوزی، سیل، زلزله، رانش و فروکش زمین از جمله مواردی است که کمک هزینه جبران خسارت به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، با اعلام این مطلب که در سال ۱۳۹۹، ۱۰ خانواده از بیمه حوادث خود استفاده کرده‌اند، ادامه داد: در این مورد ۱۳۹ میلیون تومان هزینه شده است.

وی، ادامه داد: پس از کارشناسی و برآورد اولیه خسارت از سوی کارشناسان بیمه این نهاد بابت جبران خسارت از محل اعتبار صندوق خسارات امداد به این تعداد افراد تعلق و به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به ارائه آموزش‌های امداد و نجات به مددجویان تحت حمایت با هدف افزایش ایمنی در برابر حوادث و بلایای طبیعی و کاهش خسارت ناشی از آن نیز اشاره و عنوان کرد: ارائه بسته‌های مختلف مشاوره‌ای و پیشگیرانه برای مددجویان تحت حمایت در مواقع آسیب و بحران ازجمله آتش‌سوزی، زلزله و سیل و سایر بلایای طبیعی از خدمات کمیته امداد در این بخش است.

 

ارسال نظر