شناسه خبر : 15953

اختصاصی چابک آنلاین؛

نیازی به درج سقف سنی درآیین نامه ۹۰ بیمه نیست/ مدیران سن بالا برای خداحافظی مهیا می‌شوند

نیازی به درج سقف سنی درآیین نامه 90 بیمه نیست/ مدیران سن بالا برای خداحافظی مهیا می‌شوند

رئیس کل بیمه مرکزی، معتقد است که در حال حاضر نیازی به اصلاح آیین نامه ۹۰ شورایعالی بیمه و درج سقف سنی در این آیین نامه نیست چراکه در عمل این صنعت به سمت استفاده از جوانان درحال حرکت است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، شب گذشته غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی با حضور درکلاب هاوس و در اتاقی با عنوان "بی تعارف با رئیس کل بیمه مرکزی"، به سوالات بدون تعارف، خبرنگاران، شبکه فروش و مدیران صنعت بیمه پاسخ داد.

"غلامرضا سلیمانی"، در پاسخ به سوال خبرنگار چابک‌آنلاین که درخصوص آیین نامه 90 شورایعالی بیمه و علت عدم درج سقف سنی درنحوه احراز صلاحیت حرفه‌ای مدیران صنعت بیمه،گفت: در این آیین نامه سقف سنی در نظر گرفته نشده اما باید دید هدف ازسقف سنی چیست.

وی،ادامه داد: باید کاری کرد که جوان‌ها بیشتر در صنعت بیمه بیایند و از نیروهای جوان و متخصص استفاده شود اما این حق را به صنعت بیمه بدهید که تخصص در کنار تجربه باید باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی، اذعان داشت که این نهاد به بررسی وضعیت حال حاضر 33 شرکت بیمه فعال و 4 شرکت بیمه مجوز گرفته پرداخته‌ و به این نتیجه رسیده که در مدت سه سال حضور وی در راس نهاد ناظر صنعت بیمه، نیروها و مدیران جوان بسیاری به این صنعت آمده‌اند و درحال حاضر میانگین سنی بیشتر شرکت‌های بیمه در حدود 40 تا 45 سال است.

سلیمانی، به وجود مدیران عامل زیر 40 سال در صنعت بیمه اشاره کرد و توضیح داد: این نیروها جذب صنعت بیمه شده اند و آموزش دیده و تجربه پیدا کرده‌اند.

وی،افزود: هدف این است که سن مدیران صنعت بیمه پائین بیاید و از نیروهای جوان استفاده شود که این اتفاق در عمل رخ داده و تنها یک یا دو مدیر را می‌توان در صنعت بیمه نام برد که سن آنها بالا است.

رئیس کل بیمه مرکزی، توضیح داد:همین تعداد اندک مدیران عامل صنعت بیمه که سن بالایی هم دارند برای خداحافظی از کار اجرایی صنعت بیمه مهیا می‌شوند و از آنها به عنوان مشاور در صنعت بیمه استفاده خواهدشد.

سلیمانی، اظهارکرد:فعالیت اصلی صنعت بیمه  دردست مدیران فنی است و جوانان بسیاری در این قسمت‌ها جذب شده‌اند و در بازدیدی که از 15 شرکت بیمه‌ای به صورت میدانی داشتم با این جوانان صحبت کردم.

وی،تصریح کرد: مدیران فنی جوان صنعت بیمه برای آینده این صنعت ساخته می‌شوند و به همین دلیل، نیازی نیست برای یک یا دو نفر آیین نامه 90 را اصلاح و سقف سنی را به آن اضافه کرد.

سلیمانی،عنوان کرد: استفاده از نیروهای جوانی که در دانشگاه‌های معتبر تحصیل کرده‌، تجربه‌ای 10 تا 15 سال دارند و میانگین سنی آنها 40 تا 45 سال است، برای صنعت بیمه لازم است چراکه بیمه صنعتی حرفه‌ای است که علم و تجربه را در کنار هم لازم دارد.

 

ارسال نظر