شناسه خبر : 15930

اصلاح بیمه کارگر ساختمانی ۱۱ هزارمیلیارد تومان بار مالی به صنعت وارد می‌کند

اصلاح بیمه کارگر ساختمانی 11 هزارمیلیارد تومان بار مالی به صنعت وارد می‌کند

نماینده تربت حیدریه با بیان اینکه نباید بیمه کارگر ساختمانی از جیب سازنده مسکن و کارفرما باشد گفت: اجرای این قانون می‌تواند سالانه ۱۱ هزار میلیارد تومان بر حوزه صنعت بار مالی تحمیل کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 4 خرداد) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی و در مخالفت با آن اظهار داشت: بر اساس قانون، دولت باید بیمه کارگران ساختمانی را پرداخت کند اما متأسفانه به وظایفش عمل نکرده و نمایندگان با ارائه طرحی می‌خواهند از جیب سازنده، کارفرما و مالک حق بیمه را پرداخت کنند.

وی افزود: اگر طرح اصلاح بیمه کارگر ساختمانی تصویب شود، سالانه  11 هزار میلیارد تومان بر حوزه صنعت بار مالی وارد می‌کند در حالی که در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها قرار داریم و باید از صنعت حمایت کنیم.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: هیچ کس مخالف بیمه کارگران ساختمانی نیست اما طرح اصلاح قانون هزینه‌های ساخت و ساز را افزایش و ساخت‌و سازها را کاهش می‌دهد و بیکاری‌ را در پی دارد. 

وی خاطرنشان کرد: طراح این طرح با آن مخالف کرده و متأسفانه کمیسیون اجتماعی برای بررسی آن وقت زیادی نگذاشته، باید مراقب تبعات این طرح باشیم، البته طرح مشکل شرعی نیز دارد و می‌خواهیم از کارفرما زمانی که ساخت و سازی را انجام نداده با اضافه کردن هزینه‌هایش پولی را از آن دریافت و به جیب تأمین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی بریزیم.

زنگنه افزود: طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی به ضرر تولید، کارگر و ساخت و ساز است و نباید 11 هزار میلیارد به تولید تحمیل شود.

 

ارسال نظر