شناسه خبر : 15870

اختصاصی چابک آنلاین؛

وجودنیروهای کارآزموده دربخش پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه‌ای ضروری است

وجودنیروهای کارآزموده دربخش پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه‌ای ضروری است

مدیرحقوقی شرکت بیمه ملت، معتقداست که داشتن علم تشخیص پرونده‌های مشکوک به تقلب در روند تسریع رسیدگی به یک پرونده کمک کرده و از گردش بیهوده یک پرونده در شرکت‌های بیمه بین اداره تحقیق، اداره حقوقی و اداره پرداخت جلوگیری می‌کند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "محمدرضا نورنژاد"، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، گفت: بیمه شخص ثالث عمده پرتفوی شرکت‌های بیمه‌گر را تشکیل می‌دهد بنابراین محل رجوع پرونده‌های خسارت از این دست بیمه‌نامه‌ها بسیار زیاد است وبه همین دلیل شخصی که در قسمت پرداخت خسارت شرکت بیمه فعال است شاید خیلی وقت‌ها شناسایی اولیه پرونده‌های تقلبی را انجام دهد.

وی، افزود: برای اثبات تقلبی بودن یک پرونده تهیه و تدوین یکسری دلایل مانند، مدارک بالینی بیمارستان، مدارک پلیس راهور، رفتن به شهرستان و تحقیقات محلی لازم است و این از عهده شخصی که خسارت را پرداخت می‌کند خارج است.

مدیرحقوقی شرکت بیمه ملت، افزود: افرادی که درقسمت پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه فعالیت می‌کنند برحسب تجربه یک سری از شاخص‌ها که بین پرونده‌های تقلبی یا کلاهبرداری مشترک است و براساس شواهدی که می‌بینند، می‌گویند که این پرونده مشکوک به تقلب است و آن را به اداره تحقیق ارجاع می‌دهند.

نورنژاد، بیان کرد:افرادی که در قسمت پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه فعالیت می‌کنند فقط از این لحاظ که بتوانند پرونده‌های مشکوک به تقلب را تشخیص دهند مورد آموزش قرار می‌گیرند و شکی نیست که آموزش این افراد می‌تواند در افزایش شناسایی پرونده های تقلبی موثر باشد.

نورنژاد اضافه کرد: اگر یک کارشناس پرداخت خسارت ،آموزش لازم را ندیده و تجربه کافی هم نداشته باشد و تنها با نکاتی که به او گفته شده و این دید که همه از شرکت بیمه سواستفاده می‌کنند عمل کند، ممکن است پرونده‌ای را  با تشخیصی اشتباه در پروسه تحقیق بیاندازد، به همین دلیل وجود نیروهای کارآزموده که در همان ابتدای کار درست

 

ارسال نظر