شناسه خبر : 15846

حوادث غیرمترقبه ۵ هزارمیلیاردبه محصولات کشاورزی آذربایجان غربی خسارت زد

حوادث غیرمترقبه ۵ هزارمیلیاردبه محصولات کشاورزی  آذربایجان غربی خسارت زد

معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بر اساس براورد‌های کارشناسان، حوادث غیر مترقبه در سال زراعی جاری، ۵ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی مرادی معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: طبق گزارشات اکیپ‌های اعزامی برآورد خسارت، در سال زراعی جاری تاکنون سرمازدگی و یخبندان، تگرگ، سیل و طوفان و رعدو برق، بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به محصولات زراعی و باغی، دام و طیور و تاسیسات کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

او  افزود: با توجه به اینکه سیل و تگرگ و رعد و برق بیشترین میزان خسارت گزارش شده در سال زراعی جاری تا کنون بوده است، محصولات باغی در حدود دو هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال و محصولات زراعی نیز در سطح ۶۴۰ میلیارد ریال دچار خسارت شدند.
او  همچنین بیان کرد: بیشترین خسارت وارد شده به محصولات زراعی و باغی واقع در شهرستان‌های ارومیه، چایپاره، سلماس، خوی، میاندوآب، اشنویه و پلدشت بوده است.

مرادی در ادامه با اشاره به نقش بیمه محصولات کشاورزی در تعدیل ریسک تولیدات کشاورزی، افزود: یکی از مهمترین استراتژی‌هایی که می‌تواند در این امر موثر واقع شود، بیمه محصولات کشاورزی است که به موجب آن محصولات در مقابل خطرات کشاورزی و بیماری‌های نباتی و حوادث غیر مترقبه مورد تضمین قرار می‌گیرند و خسارت مالی وارده به کشاورز بیمه گذار تا میزان مورد تعهد بیمه گر جبران می‌شود.

 

ارسال نظر