شناسه خبر : 15807

کاهش بخشنامه‌ها و قوانین سازمان تامین اجتماعی

کاهش بخشنامه‌ها و قوانین سازمان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از کاهش قوانین و بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: با تنقیح قوانین ۲ هزار بخشنامه به ۴۰ بخشنامه تبدیل شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، مصطفی سالاری در مراسم رونمایی از مجموعه تنقیح قوانین و مقررات تأمین اجتماعی که امروز برگزار شد، گفت: در همه جای دنیا خصوصاً کشورهایی که نظام اداری گسترده‌ای دارند، روابط و قوانین زیادی تولید و انباشت می‌شود که در طول زمان تفاسیر زیادی از این قوانین ایجاد می‌شود. به همین دلیل نظام حقوقی کشورها به این فکر می‌افتد که مقررات زدایی انجام دهد و قوانین و مقررات را اصلاح و کوتاه کند.

وی گفت: یکی از جاهایی که انباشت بخشنامه‌ها و تفاسیر مختلفی از آنها رخ داده و نیاز بود که مقررات زدایی صورت بگیرد سازمان تأمین اجتماعی بود به طوری که تنقیح قوانین از دوره‌های قبل شروع شد و در طول سال گذشته ۸۰ درصد تنقیح قوانین با سرعت بیشتری انجام شد.

سالاری تصریح کرد: مؤسسه عالی پژوهش میزبان انجام این کار است و اسناد خروجی را تدوین می‌کند و معاونت بیمه‌ای سازمان نیز بیشترین نقش را در این میان داشته است.

وی ادامه داد: در همه جلسات از بخش خصوصی، صنوف، تشکل‌ها و تمامی ذی نفعان حضور داشته و از نظرات و همفکری آنها استفاده شده است.

سالاری گفت: بر اساس تنقیح قوانین و اقدامات صورت گرفته دو هزار بخشنامه و دستور اداری ابلاغی در دو دهه گذشته منسوخ و به ۴۰ بخشنامه تبدیل شده‌اند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: امروز ۲۰ کتاب از مجموعه قوانین و مقررات تأمین اجتماعی رونمایی می‌شود و تعدادی نیز طی دو هفته آینده چاپ خواهد شد و همزمان بخشنامه‌های نهایی در سایت سازمان در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

سالاری تاکید کرد: تمامی این اقدامات در راستای دسترسی آزاد به مقررات و قوانین انجام شده و نباید قوانین و بخشنامه‌های جدیدی با تفسیرهای متعدد ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: تمامی اسناد بالادستی و آرا و وحدت رویه در بخشنامه‌های جدید لحاظ شده و هدف اصلی ما کمک به بهبود فضای کسب و کار است.

وی در خصوص طرح ۳۰۷۰ گفت: در این طرح ۴۰ سرویس به صورت غیرحضوری به بیمه شدگان و شرکا ارائه خواهد شد که در حال حاضر بیش از ۲۰ سرویس کاملاً غیرحضوری شده است و هدف ما این است که رسیدگی و انجام امور بیمه شدگان آسان و غیرحضوری انجام شود.

 

ارسال نظر