شناسه خبر : 15769

اختصاصی چابک آنلاین؛

تخلف بزرگترین شرکت بیمه‌ای سوئیس درارتباط با فرار مالیاتی آشکار شد

تخلف بزرگترین شرکت بیمه‌ای سوئیس درارتباط با فرار مالیاتی آشکار شد

سوئیس لایف، بزرگترین شرکت بیمه عمرو زندگی سوئیس با وزارت دادگستری آمریکا توافق کرد در ازای پرداخت ۷۷.۴ میلیون دلار، تعقیب قانونی این شرکت بیمه‌ای توسط دولت آمریکا به مدت سه سال به تعویق بیفتد.

به گزارش چابک انلاین، این توافقنامه تحت تأثیرفعالیت های هلدینگ سوئیس لایف و سه شرکت تابعه آن در لیختن اشتاین ، سنگاپور و لوکزامبورگ قرار دارد.

طبق توافق صورت گرفته، سوئیس لایف مبلغ 25.3 میلیون دلار به عنوان جریمه و مبلغ 52.1 میلیون دلار بابت جبران خسارت درباره اتهام کمک به ثروتمندان آمریکایی برای فرار مالیاتی به دولت آمریکا پرداخت خواهد کرد. 

درمقابل، قرار است تعقیب قضایی این شرکت به مدت سه سال به تعویق بیفتد.

این توافق نامه سه ساله مربوط به پرونده ای در رابطه با کمک سوئیس لایف به سرمایه گذاران ایالات متحده در قالب یک بیمه نامه برای پنهان کردن دارایی های آنها به ارزش 1.45 میلیارد دلار ازچشمان اداره دارایی آمریکا بوده است.

سوئیس لایف بیش از 1600 بسته از این بیمه نامه را به فروش رسانده است.

آدری اشتراوس،وکیل دادگستری منهتن گفت: " سوئیس لایف و شرکت های تابعه آن به دنبال ارائه خدمات خود به مودیان مالیاتی آمریکایی بودند تا به آنها کمک کنند که فرار مالیاتی کنند.

دراین سیستم، سهام و سایر اوراق بهاداربه مشتری مرتبط نبوده بلکه به بیمه نامه متصل می شود و درآمد مشتری را با نرخ مالیات مطلوب یا حتی صفرنشان می دهد.

برخی از نهادهای نظارتی ابراز نگرانی کرده اند که این بسته ها راه را برای اجتناب از پرداخت مالیات باز کنند.

سویس لایف گفت بودجه کافی را برای این توافق اختصاص داده است.

 

ارسال نظر