شناسه خبر : 15736

شرکت‌های بیمه برای سرمایه گذاری درورزش‌های سلامت محور ترغیب نشدند

شرکت‌های بیمه برای سرمایه گذاری درورزش‌های سلامت محور ترغیب نشدند

نایب رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی با ابراز امیدواری از این که شرکت های بیمه به ورزش ورود کنند گفت: باید بتوانیم یکی از دغدغه های بزرگ مربیان ورزش کشور را برطرف کنیم.

به گزارش چابک انلاین به نقل از ایرنا، رضا شجیع افزود: بحران سلامت ملی مساوی با بحران صنعت بیمه خواهد بود و روی ریسک حرکت می کند و اگر محاسبات متخصصان بیمه تغییر کند فشار روی صنعت بیمه خواهد آمد. حامی اصلی ورزش های سلامت محور شرکت های بیمه ای هستند. اما در کشور ما متاسفانه شرکت های بیمه ای برای سرمایه گذازی در این بخش ترغیب نشده اند که امیدواریم اتفاق بیفتد.  

وی ادامه داد: مربیان پروانه مهارت تخصصی را از فدراسیون های خود دریافت می کنند و محل کار آنها باشگاه های ورزشی است. در حال حاضر حدود ۲۵ هزار باشگاه ورزشی داریم که بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار مربی فعال در آنها و ورزش کشور فعالیت می کنند.

شجیع اظهار داشت: از آنجایی که در ایران مربیگری به عنوان یک شغل تصویب نشده است این قشر پرتعداد با یک چالش بزرگ و اساسی روبرو هستند و هیچ تضمینی برای شغل خود و آینده کاری خود ندارند.  

وی با بیان این که باشگاه ها موظف هستند که این مربیان را بیمه کنند به دسته بندی مربیان کنونی در حوزه ورزش و فعالیت در باشگاه ها پرداخت و گفت: دسته اول مربیانی هستند که به صورت تمام وقت مشغول فعالیت هستند که البته درصد کمی هستند و تعداد اندکی از آنها در باشگاه ها مشغول فعالیت هستند. دسته دوم مربیانی هستند که به صورت ساعتی توسط باشگاه ها بیمه می شوند که به دلیل حمایت هایی که از آنها صورت نمی گیرد معمولا کارشان به شکایت و دادگاه ختم می شود.

نایب رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی ادامه داد: گروه سوم مربیانی هستند که به صورت توافقی و درصدی فعالیت می کنند و هیچ قراردادی بین آنها منعقد نمی شود و مربی به اندازه ورزشکاری که جذب می کند با مسئول باشگاه در میزان درآمد سهیم می شود که بعد از مدتی یا کار به شکایت کشیده می شود و یا این روش کار باعث نارضایتی می شود.

شجیع تاکید کرد: اکثر مخاطبان ما در فدراسیون ورزشهای همگانی گروه سوم هستند. به همین خاطر تلاش خواهیم کرد به وضعیت این مربیان سروسامان دهیم.

نایب رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی ادامه داد: مربیان علاقمند هستند که به صورت خویش فرما هزینه های بیمه ای را پرداخت کنند که هم بتواند برایشان سابقه شغلی شود و هم بیمه داشته باشند. به خاطر کرونا بیش از ۹۰ درصد مربیان ما از مزایای بیکاری بیمه استفاده نکردند که این اتفاق نارضایتی گسترده ای را ایجاد کرده است.

رضا شجیع در ادامه تاکید کرد: انتظار ما این است که بتوانیم برای این قشر بیمه تخصصی در نظر بگیریم که آنها هم به این جمع بندی برسند مسئولان به فکر آنها هستند. امیدوارم بتوانیم با همکاری و تعامل با سازمان تامین اجتماعی شرایطی را فراهم کنیم که مربیان بیمه خویش فرما شوند و بخشی از دغدغه هایشان در این حوزه از بین برود.

وی در پایان گفت: اگر مربیان بیمه شوند ما در ورزش کشور می توانیم مربیانی داشته باشیم که برای کار کردن و فعالیت هایشان «سابقه» دارند و با همین کارنامه می توانند در باشگاه های داخلی و یا حتی خارج از کشور فعالیت کنند. یکی از دلایل نارضایتی ملی این مربیان همین است که برای این که بگویند مربی هستنند هیچ سابقه ای ندارند.

 

ارسال نظر